Mali, ali ambiciozni Downtown Game Studio iz Osijeka radi na svojoj prvoj većoj igri za PC i konzole – „Dark Queen of Samobor”. Riječ je o narativnoj akcijskoj avanturi koja crpi motive iz hrvatske povijesti i folklora, ponajprije legendi o Barbari Celjskoj te Šenoinom epu „Zmijska kraljica”.
Tim čine braća Mato i Josip Vincetić, Aleksandar Baranji i Matija Marković. Ideja je nastala 2021. nakon prvog javnog poziva HAVC-a za sufinanciranje videoigara. Premda tada nisu dobili potporu, na natječaju iz 2023. sredstva su odobrena pa je razvoj započeo početkom ove godine.
„Nevjerojatno je pomisliti da gotovo 10 000 ljudi ima našu igru na Steam wish-listi”, kaže Josip Vincetić, dodajući da ih je takav interes publike zatekao. Igru planiraju objaviti krajem 2026., vjerojatno u listopadu, bez ranog pristupa. Slijedi zatvoreno testiranje unutar Discord zajednice već ove godine, šira beta početkom 2025. te javno dostupni demo na Steamu.
Financije ostaju najveći izazov. Studio trenutačno pregovara s inozemnim izdavačima, dok kao rezervu priprema kickstarter kampanju za listopad. Dosad su projekt podržali HAVC, Turistička zajednica grada Zagreba i HAMAG-BICRO.
Vanjski suradnici uključuju nacionalnu prvakinju drame Sandru Lončarić, koja posuđuje glas Crnoj kraljici, te „velikog domaćeg kompozitora” čije će ime, kako najavljuju, uskoro otkriti.
Downtown Game Studio djeluje u poduzetničkom inkubatoru BIOS, u rastućoj osječkoj game-dev zajednici koju umrežava udruga Osijek Game Dev Gathering. „Hrvatska indie scena sve je snažnija – vidimo sve više timova koji pokušavaju i uspijevaju”, kaže Mato Vincetić.
Kao glavne alate navode Unity (C#) te grafičke programe Blender, Photoshop, ZBrush i Substance 3D Painter. Razvijajući igru, žele igračima pružiti „duboku emotivnu priču” i potaknuti ih da istraže domaću kulturnu baštinu: „Hrvatska povijest i mitologija mogu biti temelj za globalno zanimljive priče”, poručuje Mato.