Popularna internetska platforma za rezervaciju smještaja Booking.com našla se na meti dviju nizozemskih udruga za zaštitu potrošača koje tvrde da je tvrtka godinama neopravdano dizala cijene hotelskih soba.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i nizozemska Udruga potrošača objavile su u srijedu da će pokrenuti kolektivnu tužbu, pozvavši građane koji su navodno oštećeni da se pridruže postupku. Prema njihovoj procjeni, praksa "napuhivanja" cijena od siječnja 2013. nanijela je domaćim potrošačima štetu od nekoliko stotina milijuna eura.
„Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine”, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.
Platforma se zasad nije oglasila na upit medija o ovim navodima.
U osnovi spora nalazi se načelo tzv. cjenovnog pariteta: hoteli koji surađuju s internetskim servisima često se ugovorom obvezuju da neće ponuditi nižu cijenu ni na vlastitim ni na konkurentskim stranicama. Europski zakon o digitalnim tržištima takve odredbe zabranjuje za velike online platforme, a Sud Europske unije prošle je jeseni ocijenio da prakse Booking.coma potencijalno ograničavaju tržišno natjecanje.
Udruge ističu da će eventualnu odštetu tražiti u ime svih nizozemskih klijenata koji su preko Booking.coma rezervirali smještaj u proteklih jedanaest godina.