Strukovne srednje škole od jeseni ulaze u najveću promjenu od uvođenja državne mature – prelazak na modularnu nastavu. Cilj reforme je, poručuju ravnatelji – edukatori mr. sc. Renata Petrović i dr. sc. Andrej Kristek – „jasnije povezati učionicu s realnim potrebama tržišta“.
Prema novom modelu svaki se program razlaže na obvezne i izborne strukovne module te općeobrazovni dio. Učenici prvašići odmah će raditi po novim udžbenicima iz općeobrazovnih predmeta, dok će znanja struke pratiti putem aplikacije DOM (dodatni obrazovni materijali) koju je osmislila Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
„Bit će manje predavačke nastave, a više praktičnog, individualnog i skupnog rada“, naglašava Petrović. Upravo je suradnja sa poslodavcima, dodaje, temeljila izradu standarda zanimanja i kvalifikacija: svaki posao razložen je na vještine i kompetencije, a njihovo savladavanje mjeri se CSVET bodovima, „svojevrsnim strukovnim kreditima“.
Ugostiteljsko-turistička škola Osijek modularnu nastavu provodi već tri godine u eksperimentalnom programu za zanimanje slastičar. „Imamo teorijsko i praktično iskustvo, pa se ne bojimo provedbe“, kaže ravnatelj Kristek. Kao primjer navodi izradu torte: svi učenici prolaze cijeli proces, od biskvita do dekoracije, uz suradnju predmetnih i jezičnih nastavnika koji terminologiju prevode na engleski, njemački ili francuski.
Neriješeno ostaje složiti raspored, jer škole same određuju omjer općeobrazovnih, obveznih i izbornih modula. No Kristek ističe da modularni pristup motivira učenike: nastava se seli izvan učionice, pismeni ispiti više nisu jedino mjerilo, a znanje se kontinuirano provjerava nakon svakog modula. „Učenici su prioritet – cilj je da kuhar, tehničar ili prodavač nakon školovanja odmah odgovori zahtjevima poslodavca.“
Iako hrvatski jezik i matematika dobivaju više sati, strani jezici gube dio fonda koji se može nadoknaditi izbornim modulima. „Nitko neće biti zakinut – dobit će nova znanja i iskustva, ali i odgovornost“, zaključuje Kristek.
Dok profesori provode radno ljeto pripremajući kurikule i rasporede, učenicima se poručuje: od jeseni ih čeka nastava koja više sliči stvarnom poslu nego školskim klupama.