Potrošačka platforma „Halo, inspektore” prozvala je najveći hrvatski lanac pekarnica Mlinar zbog, kako navode, nepoštene poslovne prakse. Na Facebook stranici objavili su fotografije vaga koje pokazuju da se sendvič Toscana, prodavan za 6 eura i deklariran na 290 grama, u dva slučaja težio samo 169,5, odnosno 172,9 grama – gotovo 40 posto manje od navedenog.
„Zato smo se žalili Mlinaru, koji je tražio slike, ali od tada se više nisu javljali niti su ponudili objašnjenje ili kompenzaciju”, stoji u objavi. Ogorčeni kupac iz Varaždina dodaje da je, uz dopušteno odstupanje od 10–15 %, manjak od 40 % „jednostavno neprihvatljiv”.
Platforma poziva građane da redovito provjeravaju težinu i kvalitetu pekarskih proizvoda te sve nepravilnosti prijavljuju Državnom inspektoratu. Smatraju da su propisane novčane kazne preniske pa trgovci „znaju da mogu riskirati minimalne sankcije”.
Mlinar zasad nije dao službeni odgovor na prozivke, iako su od kupaca tražili dodatnu dokumentaciju. U iščekivanju njihova očitovanja, „Halo, inspektore” poručuje da će slučaj proslijediti nadležnim institucijama ako se praksa nastavi.
Prema posljednjim podacima Fine, hrvatske su pekarnice tijekom 2024. ostvarile ukupni prihod od jedne milijarde eura. Među 944 registrirana poduzetnika u sektoru, Mlinar prednjači s 163,9 milijuna eura prihoda i devet milijuna eura dobiti.
Aktivisti zaključuju da „kolektivna kontrola” ostaje jedini način da se potrošačka prava u Hrvatskoj dosljedno štite, a zabrinute kupce pozivaju: „Ako imate vagu pri ruci, vagajte – i prijavite sve što odstupa od deklaracije.”