Hrvatska sve snažnije ulazi u utrku za europske pacijente koji godišnji odmor žele spojiti s liječničkim zahvatom ili rehabilitacijom. Prema riječima Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice, zdravstveni turizam već danas spada među najperspektivnije domaće grane jer omogućuje cjelogodišnje poslovanje i duži boravak gostiju.
Najtraženije usluge • dentalna medicina – posebno popularna među Nijemcima, Austrijancima, Talijanima i Skandinavcima • estetska medicina i plastična kirurgija – sve veći broj specijaliziranih klinika u Zagrebu, na Kvarneru i u Dalmaciji • rehabilitacija i fizikalna medicina – Termama Selce, Krapinskim i Varaždinskim Toplicama, Daruvaru i Tuhelju
Prednosti koje Hrvatsku izdvajaju
- stručan medicinski kadar i suvremena oprema
- konkurentne cijene u odnosu na zapadnoeuropske klinike
- blizina glavnih emitivnih tržišta poput Njemačke, Austrije i Italije
- prirodni ljekoviti resursi i ugodna klima – od termalnih voda do Jadrana
Izazovi: modernizacija i bolja koordinacija Premda Hrvatska raspolaže bogatim prirodnim izvorima termalnih voda i peloida, infrastruktura u lječilišnom i termalnom turizmu još zahtijeva značajna ulaganja. Staničić naglašava potrebu za čvršćim povezivanjem javnog i privatnog sektora, ciljanom digitalnom promocijom te nastupima na specijaliziranim sajmovima. Kao uzore navodi Njemačku, Austriju i Sloveniju, koje su učinkovito spojile medicinsku stručnost, wellness ponudu i prepoznatljiv brend.
Tržišta i regije u prvom planu Glavnina interesa dolazi iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Italije, a rastu upiti iz Skandinavije, Švicarske, Ujedinjenog Kraljevstva pa čak i SAD-a. Najviše se ističu Kvarner i Dalmacija, gdje pacijenti mogu kombinirati zahvat s morskim odmorom, te Zagreb kao središte ortopedije i estetske kirurgije. Kontinentalne toplice – Krapinske, Varaždinske, Daruvarske i Stubičke – ostaju okosnica rehabilitacijskih programa.
Potencijal „all-inclusive“ zdravlja „U Hrvatskoj je moguće unutar jednog dana imati specijalistički pregled, boraviti u vrhunskom hotelu uz more, jesti mediteransku prehranu i oporavljati se u prirodi“, ističe Staničić. Koncept cjelovitog, personaliziranog pristupa zdravlju – od dijagnostike do odmora – Hrvatskoj otvara priliku da postane prepoznatljiv centar medicinskog turizma u Europi.
Šira korist za zajednicu Zdravstveni turizam, tvrdi Staničić, donosi višu prosječnu potrošnju, zapošljava lokalno stanovništvo i stvara emocionalnu vezu gosta s destinacijom. Stoga HTZ vidi ovaj segment kao polugu razvoja ne samo klinika i hotela, nego i cijelih lokalnih zajednica.