Građani diljem Hrvatske posljednjih mjeseci sve češće prijavljuju kašnjenje pošiljaka, nedostatak obavijesti i situacije u kojima pakete moraju sami tražiti u poštanskim uredima. Najizraženiji problemi bilježe se na Kvarneru, ali pritužbe stižu i iz Zagreba te Splita.
• Manjak poštara na Kvarneru doveo je do toga da računi i obavijesti ne stižu na vrijeme, pa korisnici moraju odlaziti na šaltere kako bi izbjegli zatezne kamate.
• Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) potvrdila je da se slične poteškoće ponavljaju godinama te navodi da je Hrvatskoj pošti izrečeno više novčanih kazni temeljem odluka Prekršajnog suda.
• Odvjetnica Dijana Kladar smatra da izrečene kazne ne djeluju destimulirajuće: „Apsolutno su kazne preniske.” Prema njezinim riječima, kada su novčane kazne niske, „većina subjekata ne prilagođava se propisima”.
• Građani iz Splita navode da paketi kasne i po nekoliko tjedana, a u poštanskom sandučiću često nema ni papirića s brojem pošiljke. Jedna korisnica opisala je kako joj je paket stajao pet dana u uredu, a na odgovor po pritužbi rečeno joj je da „rok za odgovor iznosi 30 radnih dana”, što je nazvala nelogičnim.
• Sličan slučaj prijavio je korisnik s privremenim boravkom u Zagrebu: pošiljka iz inozemstva zadržala se više od dva tjedna, pri čemu nije bilo nikakve elektroničke ni papirnate obavijesti. Tek nakon ponovljenih poziva pošiljka je registrirana u sustavu, a preuzeta je nekoliko dana kasnije u drugom gradu.
Prema dostupnim podacima, niti višegodišnje novčane kazne niti upozorenja nisu značajno ubrzali dostavu niti poboljšali informiranje korisnika. Građani stoga sve češće koriste službene prigovore i medijske istupe kako bi ukazali na, kako kažu, „neprihvatljive” propuste u osnovnoj poštanskoj usluzi.