Satelitska internetska mreža Starlink u vlasništvu Elona Muska sinoć je doživjela najopsežniji globalni zastoj otkako je lansirana.
Prekid je počeo oko 21.00 po srednjoeuropskom vremenu, a servis za praćenje kvarova Downdetector zaprimio je više od 60 000 prijava s pet kontinenata. Korisnike je dočekala poruka „no healthy upstream”, što je značilo potpuni gubitak veze.
Tvrtka je na platformi X potvrdila „globalni prekid rada” te poručila da „aktivno implementira rješenje za problem”. Oko dva i pol sata kasnije većina terminala ponovno je bila na mreži.
„Ispričavam se zbog prekida. SpaceX će otkloniti uzrok i pobrinuti se da se slično više ne ponovi”, poručio je Elon Musk.
Potpredsjednik inženjeringa Michael Nicolls precizirao je da je do zastoja došlo zbog kvara ključnih internih softverskih servisa koji upravljaju osnovnom mrežom.
Starlink danas opslužuje više od šest milijuna korisnika u više od 140 država i teritorija, često u područjima bez pouzdane zemaljske infrastrukture. U Ukrajini, gdje se mreža intenzivno koristi za vojne i civilne komunikacije, interneta nije bilo oko 150 minuta, uključujući lokacije uz bojišnicu.
Stručnjaci napominju da globalni incidenti kod Starlinka nisu česti, ali ovaj nosi etiketu najduljeg i najraširenijeg zastoja u povijesti sustava. Događaj je na društvenim mrežama potaknuo raspravu o pouzdanosti softverski vođenih satelitskih mreža u svijetu koji se sve više oslanja na svemirsku infrastrukturu za komunikaciju.