Na najvećoj dvorani konferencije VB Transform 2025 u San Franciscu, Kay Zhu, tehnički direktor tvrtke Genspark, predstavio je „Super Agenta” koji bi, kako kaže, trebao iz razvoja softvera prenijeti koncept „vibe codinga” na cijeli ured – „vibe working”.
„Svatko bi trebao moći raditi na ovaj način, ne samo softverski inženjeri”, poručio je Zhu publici prije nego što je sustav pustio da samostalno obavi niz zadataka – od istraživanja govornika i izrade prezentacija do analize marketinških podataka.
Najzvučniji trenutak bio je kada je agent uživo nazvao osnivača VentureBeata Matta Marshalla kako bi ga uvjerio da predavanje prebaci prije nastupa Andrewa Nga. Publika je slušala kako umjetna inteligencija u stvarnom vremenu konstruira argumente umjesto Zhuova.
Zhu je otkrio da su korisnici brzo pronašli neočekivane primjene: „Japanski korisnici preko agenta daju otkaze, a neki ga koriste i za prekid ljubavnih veza.”
Ključ filozofije „less control, more tools” jest potpuno odbacivanje unaprijed zadanih radnih tokova. Umjesto krutih uputa, Super Agent kombinira devet velikih jezičnih modela u „mixture-of-experts” konfiguraciji, ima preko 80 alata i više od deset vrhunskih skupova podataka. Rad se temelji na petlji plan-izvrši-promotri-vrati se unatrag, pri čemu je, naglašava Zhu, faza backtracka presudna jer agent tada sam pronalazi alternativna rješenja nakon pogreške.
Sustav svaki korak procjenjuju zasebni LLM-suci, a dobiveni signali koriste se za kontinuirano učenje pojačanjem. Takav pristup, tvrdi Genspark, radikalno se razlikuje od alata poput LangChaina ili CrewAI-ja, koji se oslanjaju na jasno definirane korake.
Komercijalni rezultati sugeriraju da tržište ide u smjeru autonomnih agenata: Genspark je u samo 45 dana od lansiranja dosegnuo godišnji ponovljivi prihod od 36 milijuna dolara.
Za tvrtke koje rano usvajaju umjetnu inteligenciju poruka je jasna: potrebno je graditi sustave koji mogu glatko prijeći s determinističkih procesa na autonomno rješavanje složenih problema. One koje ostanu zarobljene u krutim procedurama mogle bi se, upozorava Zhu, naći u zaostatku kad „onih 20 % kompleksnih slučajeva postane 80 % radnog opterećenja umjetne inteligencije”.