Fiat će na proljeće 2026. američkim kupcima ponuditi Topolino, električni kvadricikl dug svega 2,53 metra. Model se u Europi prodaje za oko 10 000 eura, a u Sjedinjenim Državama bi trebao stajati približno 11 500 dolara – gotovo upola manje od sadašnjeg cjenovnog rekorda najjeftinijeg klasičnog auta, Nissana Verse.
Topolino nudi do 75 kilometara dosega i najveću brzinu ograničenu na 45 km/h. Premda time zadovoljava dnevne gradske potrebe, ostaje otvoreno pitanje može li se minijaturni četverocikl nametnuti na tržištu koje obožava goleme pick-upove poput Forda F-150.
Nedavno je i američki predsjednik Donald Trump, poznat po sklonosti velikim vozilima i fosilnim gorivima, iznenadio automobile proizvođače porukom kako bi Sjedinjenim Državama trebali „priuštivi mali auti nalik japanskim i korejskim kei-modelima“ kako bi svaki građanin mogao kupiti novo vozilo. Iako je pritom zanemario činjenicu da se Fiat 500 u SAD-u već prodaje više od desetljeća, njegova izjava otvorila je prostor za razgovor o cijenom dostupnijim vozilima.
Grupacija Stellantis, pod čijim je krovom Fiat, sada želi provjeriti ima li kupaca za još manji i dvostruko jeftiniji električni model. No američka ljubav prema velikim automobilima do sada se pokazala žilavom: Fiat 500 je ostao nišni izbor, a tržišne statistike godinama potvrđuju primat razmjerno divovskog Forda F-150.
Hoće li niža cijena biti dovoljan mamac da kupci preispitaju navike, ili će Topolino ostati simpatična kurioziteta na američkim cestama, vidjet će se već sljedećeg proljeća.