Europske brodarske i logističke kompanije suočavaju se s ozbiljnim padom vozarina jer rast ponude nadmašuje potražnju, upozoravaju tržišni analitičari.
Vozarine za kontejnerski prijevoz trenutačno su na najnižoj razini od siječnja 2024., što pritišće profitne marže sektora. Iako je u razdoblju od siječnja do kolovoza zabilježen rast obujma kontejnerskog prijevoza od četiri posto, taj je skroman pomak uglavnom posljedica privremenog američkog odustajanja od novih carina. Analitičari napominju da je stvarna potražnja i dalje slaba, što se posebno osjetilo i tijekom trećeg tromjesečja – uobičajenog sezone vrhunca za brodare.
Istodobno, globalna flota nastavlja rasti, pa prekomjerna ponuda kapaciteta dodatno ruši cijene prijevoza. Prognoze stoga sugeriraju da će vozarine ostati niske i u mjesecima koji slijede.
Dio sektora ipak se nalazi u nešto povoljnijem položaju. Danski div Maersk relativno je zaštićen zahvaljujući dugoročnim ugovorima s klijentima, u koje su ugrađene više vozarine. Time je kompanija barem djelomično amortizirala šok pada tržišnih cijena, navode analitičari Bernsteina.
Unatoč toj iznimci, većina europskih brodara morat će i dalje balansirati između visokih fiksnih troškova i sve tanjih prihoda dok čekaju eventualni oporavak globalne trgovine.