DoorDash je u San Franciscu pokazao Dot, autonomno vozilo za dostavu visoko gotovo 1,5 metara i teško oko 160 kilograma. Robot s „googly” očima i nizom kamera te senzora može juriti do 32 km/h po cestama, biciklističkim stazama i nogostupima, nositi oko 14 kilograma tereta – od hrpe pizza do manje kupovine – i prijeći oko osam kilometara na jednom punjenju zahvaljujući izmjenjivoj bateriji.
Suosnivač tvrtke i voditelj DoorDash Labsa Stanley Tang najavio je „hibridni” model dostave koji će kombinirati ljudske dostavljače, dronove i autonomna vozila, uz novu platformu koja povezuje sve tri opcije. „Želimo Dot dovesti na što je moguće više lokacija”, poručio je Tang, ne otkrivajući koliko je robota proizvedeno niti koliko su narudžbi već izvršili u probnoj fazi u području Phoenixa.
Industrija takvih botova prolazi trnovit put. Amazon i FedEx su napustili vlastite projekte, dok kompanije Starship Technologies i Serve Robotics ostaju na relativno skromnim flotama, ponajviše na sveučilištima ili u nekoliko gradova. Istodobno autonomni taksiji već obavljaju stotine tisuća vožnji tjedno.
Stručnjaci ističu da je dostava robota tehnički složenija, ali raspolaže „daleko manjim kapitalom i računalnom snagom” od robotaksija. Dot mora prepoznati i izbjeći automobile, školske autobuse, dječje bicikle, kolica, pse, trkače – praktički sve. U ranijim testiranjima drugih vozila roboti su zaglavljivali na nogostupima ili ometali korisnike invalidskih kolica, a slični incidenti i dalje kruže društvenim mrežama.
DoorDash dizajneri zato su Dota učinili krupnijim od većine konkurencije, nadajući se da će veličina spriječiti vandalizam. Kućište se otvara pritiskom na gumb i otkriva odjeljke s kontroliranom temperaturom te držačima za piće, a sitni „nos” i oči trebali bi mu osigurati status „dobrog susjeda”.
Ipak, analitičarka Forrestera Sucharita Kodali podsjeća da kupci cijene to što im ljudski dostavljači ostavljaju narudžbu točno pred vratima, silaze stepenicama i odlažu jaja bez lomljenja. Robot to zasad ne može. „Zašto uopće forsirati nogostupne robote koje nitko nije tražio?”, pita Kodali.
Za sada Dot nastavlja krstariti pločnicima Phoenixa, suočen s rupama na cesti, skepticima – i, kako se pokazalo na predstavljanju – ponekim znatiželjnim udarcem nogom. Voditelj autonomije u DoorDashu Ashu Rege samo je kratko zamolio: „Molim vas, nemojte udarati mog robota.”