Kineski proizvođač električnih i hibridnih automobila BYD kreće u veliku ofenzivu na europskom tržištu. Direktorica za Europu Maria Grazia Davino najavila je da će kompanija „do kraja 2025. godine imati 1.000 prodajnih mjesta u Europi, a iduće ćemo godine tu brojku udvostručiti”.
Prema njezinim riječima, ambiciozan plan širenja ključan je kako bi se BYD „približio europskim kupcima” i dostigao konkurente koji već imaju snažnu mrežu salona. Kineski div već posluje u 29 europskih država, a sada planira i lokalnu proizvodnju na kontinentu.
• Mađarska: gradnja pogona u Szegedu ulazi u završnu fazu, a serijska proizvodnja trebala bi početi krajem godine. • Turska: tvornica s kapacitetom od oko 500.000 vozila godišnje kreće 2026. • Španjolska: glavni kandidat za treći pogon zahvaljujući nižim proizvodnim troškovima i „zelenoj” energetskoj mreži.
Posebni savjetnik Alfredo Altavilla istaknuo je da planovi uključuju i lokalnu proizvodnju baterija: „Nema smisla ulagati u sklapanje automobila u Europi i dopremati baterije iz Kine.” Dodao je da će odluka o prioritetu – treći pogon za vozila ili tvornica baterija – ovisiti o trošku energije i drugim čimbenicima konkurentnosti.
Rezultati prodaje već prate ekspanziju. U prvih devet mjeseci ove godine BYD je u Europi prodao 80.807 vozila, više nego trostruko u odnosu na isto razdoblje lani, zahvaljujući proširenju ponude na hibridne modele.
Kompanija trenutno „razmatra sve europske zemlje za moguća daljnja ulaganja”, poručuje Altavilla, no naglasak ostaje na pokretanju mađarskog pogona kao prvog koraka u ostvarivanju dugoročne strategije lokalizacije.