Europska komisija razmatra hoće li Meta dobiti nove novčane kazne zbog svojeg modela "plati ili pristani" za prikaz oglasa na Facebooku i Instagramu, iako je tvrtka u travnju već kažnjena s 200 milijuna eura na temelju Akta o digitalnim tržištima (DMA).
Komisija je Metinu praksu kažnjenu u travnju ocijenila nezakonitom jer je korisnicima nudila binaran izbor: platiti za verziju bez oglasa ili prihvatiti praćenje radi ciljanja reklama. Model je u međuvremenu izmijenjen – u studenom 2024. Meta je snizila cijenu paketa bez oglasa i najavila da će za korisnike besplatne verzije prikupiti manje osobnih podataka. No travanjska odluka odnosila se na razdoblje prije tih promjena.
Glasnogovornik Komisije Thomas Regnier potvrdio je u srijedu da je Meti upućeno novo pismo u okviru istog postupka, navodeći kako se ono odnosi na „the remaining issues”. Pritom nije otkrio smatra li Bruxelles da su naknadne izmjene dovoljne.
„We are considering the next steps, including the possible application of periodic penalty payments in case of continuous non-compliance, as already indicated in the non-compliance decision”, dodao je Regnier.
Prema DMA-u, za svaki dan nakon isteka roka tijekom kojega veliki internetski "vratari" ostanu u prekršaju, Komisija može nametnuti kaznu do 5 % njihovog prosječnog dnevnog globalnog prometa.
Meta je u lipnju objavila da je ponovno doradila obavijesti koje se prikazuju korisnicima, mijenjajući uglavnom formulacije i vizualni raspored. Istodobno je podnijela žalbu na travanjsku odluku i kaznu.
Ishod postupka ovisit će o tome ocjenjuje li Bruxelles da te kozmetičke promjene uistinu otklanjaju „preostale probleme”, ili će se prema Meti krenuti s periodičnim globe koje mogu dosegnuti stotine milijuna eura.