Alation, jedan od najvećih neovisnih dobavljača platformi za podatkovnu inteligenciju, predstavio je novu generaciju mogućnosti za rad s podacima nazvanu „Chat with Your Data”. Tvrtka tvrdi da nova funkcionalnost donosi do 30 % točnije odgovore na korisničke upite nego prijašnje verzije kataloga podataka.
„I think generative AI impacts the work of data management and also impacts the importance of data management and building applications”, izjavio je Satyen Sangani, suosnivač i izvršni direktor Alationa, opisujući kako je generativna umjetna inteligencija promijenila očekivanja poduzeća. Umjesto statičnih kataloga, korisnici sada žele razgovarati s podacima i dobiti točne rezultate bez posredovanja analitičara.
Ključ nove usluge je sloj znanja temeljen na metapodacima. Alation je prije nekoliko mjeseci preuzeo start-up Numbers Station, čiju je tehnologiju agentskog pristupa ugradio u chat-sučelje. „What Numbers Station did is they basically built agents on top of structured data”, objašnjava Sangani, dodajući da je najveći izazov pritom bio ispravno vođenje i procjena metapodataka.
Za razliku od nekih konkurenata poput Databricksa, Snowflakea ili Informaticae, Alation ostaje agnostičan prema računalnoj infrastrukturi. „We don’t see ourselves as a compute vendor”, ističe Sangani i naglašava da tvrtka želi izbjeći „zaključavanje” klijenata u jedinstveni tehnološki ekosustav.
Prvi rezultati u praksi stižu iz analitičke kuće Euromonitor International, koja Alationovu konverzacijsku inteligenciju ugrađuje u vlastitu platformu Passport. „This capability allows our customers to access insights quickly using natural language queries without having to configure complex filters”, kaže Lamine Lahouasnia, direktor za generativnu AI u Euromonitoru. Jednostavno postavljanje pitanja na engleskom jeziku sada vraća odgovor, izračune i izvorne podatke, a sustav klijentima omogućuje i prilagođeno grupiranje tržišta bez ručne obrade.
Lahouasnia ističe tri lekcije iz implementacije:
- Povjerenje se gradi transparentnošću – korisnici moraju vidjeti porijeklo i kvalitetu svakog podatka.
- Ljudi i proces jednako su važni kao i tehnologija – potrebni su interni „ambasadori” podataka i stalna edukacija.
- Upravljačke politike treba postaviti od prvog dana – sigurnost i usklađenost moraju pratiti AI-rješenja od samog početka.
Sangani zaključuje kako je granica između upravljanja podacima i poslovnih procesa nestala: „We think that data management is no longer something that sits off to the side, but that’s really fundamentally merged with the construction of business processes, and that’s what we see as being exciting.”
Uz 40 % kompanija s liste Fortune 100 u svojem portfelju i svježe integrirani chat-agent, Alation se namjerava pozicionirati kao središnji sloj znanja koji različitim timovima omogućuje brže i sigurnije donošenje odluka, bez obzira na to u kojem se oblaku podaci nalaze.