Zagreb – Prvi krug zimskih sezonskih sniženja počinje ove subote, odmah nakon božićne potrošačke groznice. Stručnjaci procjenjuju da će se kupnja i dalje uglavnom odvijati putem interneta, gdje trgovci dodatnim pogodnostima nastoje zadržati tempo rekordne potrošnje.
Kupci žele brz početak „Moram priznati da više preferiram kupovati u prvim krugovima, dok još ima brojeva, modela i marki. Kasnije ostane ono što mi ne odgovara”, opisuje Kristina Rakuša, napominjući da i umjeren popust znači uštedu.
Digitalni marketingaš Dino Oreški objašnjava da je sada ključ riješiti se zaliha akumuliranih nakon Crnog petka, Cyber Mondaya i Božića: „Email marketing je ključan kada govorimo o kupnji. Web-trgovci koji kupcima nude proizvode koje žele, uz dobre popuste ili druge pogodnosti, zapravo pobjeđuju. Magična brojka je 20 posto – velika većina trgovaca, posebno online, zaokružit će popuste upravo na tu vrijednost.”
Od 20 do 70 posto • U prvim danima popusti u fizičkim trgovinama kreću se uglavnom između 20 i 30 %. • Tijekom siječnja i veljače cijene bi mogle padati i do 70 %.
Bez „fiktivnih” sniženja Oreški dodaje kako je pritisak na rasprodaju zaliha toliko velik da „nema prostora za manipulaciju; cijene su sada realne”. Prema zakonskim odredbama trgovci moraju istaknuti dvije cijene – najnižu u posljednjih 30 dana te sniženu cijenu – kako bi kupci jasno vidjeli stvarnu uštedu.
Kupci koji ciljaju veličine i modele savjetuju se opskrbiti na samom početku rasprodaje, dok oni strpljiviji mogu pričekati dublje rezove u siječnju i veljači, riskirajući ipak slabiji izbor.