Zagrebačka banka ponovno je alarmirala građane zbog učestalih internetskih i telefonskih prevara koje ciljaju i privatne korisnike i poduzetnike.
Bankari navode da se prevaranti javljaju SMS-om ili putem WhatsAppa, predstavljaju se kao „sin”, „kći” ili drugi rođak i tvrde da su izgubili ili oštetili mobitel. Potom s novog broja traže žurne uplate na IBAN naveden u poruci.
„Budite oprezni i ne uplaćujte novac na neprovjerene račune. Ako posumnjate, nazovite člana obitelji na poznati broj i provjerite traži li doista pomoć”, poručuju iz banke.
Samo nekoliko dana ranije ista je banka upozorila i na pojačane tzv. CEO i BEC napade. Riječ je o prevarama e-poštom u kojima napadači glume visokopozicionirane rukovoditelje, poslovne partnere ili zaposlenike te traže hitnu isplatu i promjenu IBAN-a.
„Provjerite svaki zahtjev za plaćanje primljen elektroničkim putem. Dodatno potvrdite identitet pošiljatelja telefonskim pozivom ili internim kanalima i ne izvršavajte uplatu bez provjere”, savjetuju iz Zabe.
Banka korisnicima preporučuje:
• ignorirati poruke s nepoznatih brojeva koje traže hitnu uplatu; • ne klikati na sumnjive poveznice ni otvarati priloge nepoznatog podrijetla; • svaki novi ili promijenjeni IBAN provjeriti izravno sa stvarnim primateljem; • o sumnjivim porukama odmah obavijestiti banku i, po potrebi, policiju.
Prevaranti najčešće računaju na paniku i brzinu reakcije žrtve, stoga stručnjaci pozivaju građane da odvoje nekoliko minuta za provjeru – to može spriječiti ozbiljne financijske gubitke.