Kineski proizvođač pametnih električnih vozila XPENG u Europi je predstavio novu generaciju svojeg prestižnog SUV-a G9, model 2025. Riječ je o vozilu koje se, prema riječima izvršnog direktora tvrtke, „ne smatra samo SUV-om, već izjavom o tome kako bi električni luksuz trebao izgledati u sljedećoj generaciji”.
Glavne značajke:
• Baterija i punjenje – pionirska litij-željezno-fosfatna baterija (79 ili 93,1 kWh) bez kobalta, nikla i mangana povezana je s 800-voltnom arhitekturom i sustavom 5C AI superpunjenja. Rezultat je nadopuna od 10 do 80 posto kapaciteta za 12 minuta, vršna snaga od 525 kW i više od 450 kilometara dosega u samo deset minuta. WLTP domet doseže 585 kilometara uz prosjek od 18,4 kWh/100 km.
• Vanjština – profinjeni, minimalistički dizajn uključuje novu masku s geometrijskim uzorkom i skriveni 3D radarski modul. Serijski dolaze 20-inčni aluminijski naplatci, vrata s mekim zatvaranjem i električni prtljažnik s beskontaktnim otvaranjem, a UWB ključ i skrivene kvake dodatno pojednostavnjuju pristup.
• Dimenzije i praktičnost – G9 je dug 4 891 mm, širok 1 937 mm i visok 1 680 mm, s međuosovinskim razmakom od 2 998 mm. Prtljažnik prima 660 litara, odnosno 1 576 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima, uz dodatnih 71 litru u prednjem „frunku”.
• Unutrašnjost – u kabini je 95 posto površina obloženo mekanim materijalima, a kupci mogu birati između četiri tematske izvedbe, uključujući novu nijansu Coffee Brown. Prednja sjedala nude grijanje, ventilaciju i masažu; stražnja imaju električno podešavanje naslona, grijanje, ventilaciju, masažu i 14,96-inčni zaslon za zabavu. Shiatsu masažni sustav razvijen je uz pomoć ortopedskih stručnjaka.
• Ovjes i kočnice – Performance izvedba donosi zračni ovjes koji može promijeniti visinu za 100 mm, prilagoditi krutost za 50 posto i poboljšati stabilnost u zavojima za 30 posto. Brake-by-wire sustav te Boschova IPB tehnologija zaustavljaju vozilo s 100 km/h na 33,9 metara.
• Tišina i klima – buka u kabini iznosi 35 dB u mirovanju i 53,9 dB u vožnji. Panoramski krov s trostrukim srebrnim premazom blokira 99,99 posto UV zračenja i snižava temperaturu unutrašnjosti do 8 °C.
• Digitalni pogon – svaki G9 serijski nosi procesor NVIDIA Orin-X i čip Qualcomm Snapdragon 8295. Paket omogućuje potpuno automatizirano parkiranje, praćenje putanje pri vožnji unatrag i daljinsko pozivanje vozila – funkcije se mogu pokretati putem pametnog telefona, ključa ili zaslona u vozilu.
• Posebna izdanja – Black Edition donosi potpuno crnu karoseriju, 21-inčne crne sportske naplatke te zatamnjene logotipe.
• Cijena i dolazak – varijanta Standard Range već se može naručiti u cijeloj Europi po početnoj cijeni od 58 900 eura. Prve isporuke kupcima u Sloveniji, Hrvatskoj i Mađarskoj planirane su za studeni.