Kanadska niskotarifna kompanija WestJet najavila je da će putnici uskoro morati dodatno platiti ako žele nagnuti naslon sjedala. Promjena stiže s preuređenjem zrakoplova Boeing 737-8 MAX i 737-800, koje će, kako tvrdi prijevoznik, donijeti „modernije iskustvo letenja”.
Prema novom rasporedu kabine:
• 12 „premium” mjesta dobit će mogućnost naginjanja naslona, veći naslon za glavu i ergonomski dizajn – ali uz nadoplatu.
• Iza njih slijedi 36 sjedala u zoni „extended comfort”. Ona se više neće moći nagnuti, no nude više prostora za noge.
• Što su redovi bliže stražnjem dijelu aviona, prostor postaje skromniji, a cijena karte niža.
„Kabina je dizajnirana tako da nudi udobnost za svaki budžet”, poručila je izvršna potpredsjednica i direktorica korisničkog iskustva Samantha Taylor.
Odluka je odmah potaknula rasprave među putnicima. Nerijetko se već i samo spuštanje naslona smatra nepristojnim gestom jer smanjuje prostor osobi iza, posebice za vrijeme posluživanja hrane. Pojedine niskotarifne kompanije poput američkog Spirit Airlinesa već su potpuno uklonile mogućnost naginjanja, ali WestJet je prvi koji tu pogodnost izričito naplaćuje.
Kritičari kompleksnijeg tarifnog sustava smatraju da zrakoplovne tvrtke „unovčavaju” ono što je nekoć bilo uključeno u osnovnu cijenu. „Mašta aviokompanija nikad me ne prestaje iznenađivati”, komentirao je stručnjak za zrakoplovstvo s McGilla John Gradek, dodajući: „Putnici danas plaćaju više da bi dobili ono što su nekada već imali.”
WestJet zasad nije objavio točan iznos doplate, ali poručuje da će novi interijer biti uveden postupno kako bi se flota prilagodila potražnji za „različitim razinama komfora”. Hoće li putnici prihvatiti dodatnu naknadu za jednostavan nagib sjedala ili će potražiti alternative, pokazat će predstojeća sezona putovanja.