Autonomni taksiji Wayma od ovoga tjedna smiju voziti po odabranim dionicama autocesta u području zaljeva San Francisca, Los Angelesu i Phoenixu, što tvrtka opisuje kao „još jedan tehnički skok” u razvoju usluge.
• Pet gradova već u mreži
Waymo već prevozi putnike u Atlanti, Austinu, Los Angelesu, Phoenixu i širem području zaljeva San Francisca. Najavljeno je širenje sljedeće godine na Dallas, Miami, Nashville, Las Vegas, Detroit, pa čak i London.
• Brže relacije Bay Area – San Jose
Uz novo odobrenje, robotaksiji mogu preuzeti i ostaviti putnike ispred terminala zračne luke Mineta San Jose. Time se, kaže istraživačica korisničkog iskustva Naomi Guthrie, put između San Francisca i Mountain Viewa može skratiti „otprilike na pola“. Usluga pokriva oko 260 četvornih milja.
• Zašto su autoceste izazov
„Vožnju po autocesti lako je naučiti, ali teško usavršiti”, rekao je supredsjednik uprave Dmitri Dolgov. Iako su trake i prometni obrasci predvidljiviji nego u gradskim ulicama, nesreće pri velikim brzinama nose daleko teže posljedice. Budući da su ozbiljne situacije na autocesti relativno rijetke, inženjeri su morali nadoknaditi manjak stvarnih podataka simulacijama i testiranjem na zatvorenim poligonima.
Vozila imaju dvostruka računala za kritične sustave te su osposobljena da u slučaju problema napuste autocestu ili sigurno stanu na zaustavnoj traci. Waymo surađuje s policijom i hitnim službama na protokolima za takve situacije, svjestan da su rame autoceste jedno od najsmrtonosnijih mjesta na američkim prometnicama.
• Gdje točno smiju voziti
U početnoj fazi algoritam će se kretati samo po ograničenim segmentima:
- Phoenix: US-60, I-10, I-17 i Loop 202
- Bay Area: US-101, I-80, I-280, I-380 te državne ceste 85, 92 i 237
- Los Angeles County: I-5, I-10, I-105, I-110, I-405 te državne ceste 2, 60, 90 i 187
Mogućnost autocestovne vožnje zasad moraju aktivno uključiti sami korisnici u aplikaciji; ona će se postupno širiti na sve putnike.
• Sljedeći koraci
Tvrtka planira uvesti autonomne prijevoze i u drugim američkim te međunarodnim gradovima tijekom 2026., a daljnje širenje na europska tržišta, kaže vodstvo, ovisit će o regulativi i sigurnosnim standardima.