U posljednje vrijeme sve više se raspravlja o utjecaju alata poput ChatGPT-a na obrazovanje. Umjetna inteligencija sve češće postaje sastavni dio školskog života: učenici je koriste za istraživanja, pisanje radova i podizanje svojih ocjena. No nameće se pitanje: je li korištenje AI-a u školama zapravo nova vrsta varanja?
U razgovoru novinara i urednika, istaknuto je kako su tehnologije poput ChatGPT-a postale toliko prisutne da su promijenile način na koji učenici pristupaju zadacima. S jedne strane, alat može olakšati istraživački rad i ubrzati proces pisanja, ali s druge strane otvara se dilema o granicama poštenja u obrazovanju. Što je još dopušteno, a gdje povlačimo crtu između pametnog korištenja tehnologije i pravog varanja?
Neki nastavnici i učenici vide AI kao pomoć koji im omogućuje da brže i lakše savladaju gradivo, dok drugi smatraju kako takvo korištenje tehnologije potkopava sam smisao učenja. Rasprava se dodatno zaoštrava jer učenici često koriste AI za zadatke koje bi trebali obavljati samostalno, a rezultati su sve bolji – no znanje je sve pliće.
Iako još nema jasnog odgovora gdje bi umjetna inteligencija trebala imati mjesto u obrazovanju, jedno je sigurno: škole se nalaze pred izazovom koji može oblikovati budućnost učenja. Hoće li AI biti alat za napredak ili izvor novih problema, ostaje otvoreno pitanje koje će uskoro morati dobiti svoj odgovor.