Hrvatska je 7. lipnja 1993. zanijemila kada je stigla vijest o tragičnoj pogibiji košarkaškog velikana Dražena Petrovića na njemačkoj autocesti A9 pokraj Ingolstadta. Bio je na vrhuncu karijere, u 29. godini života, a prometna nesreća smatra se jednom od najbizarnijih ikada.
Dok su se ostali reprezentativci iz Frankfurta trebali vraćati u Zagreb, Dražen je odlučio nekoliko slobodnih dana provesti s djevojkom Klarom Szalantzy u Münchenu. Ona je, upravljajući starijim modelom Volkswagen Golfa II, zbog neprilagođene brzine i pogrešne reakcije pri kočenju, udarila u tegljač Mercedes-Benza. Taj se 35-tonski kamion, nakon opasnog manevra izbjegavanja drugog vozila, probio kroz zaštitnu ogradu i ispriječio na pretjecajnome traku.
Dražen Petrović sjedio je na suvozačkom sjedalu, nije bio vezan i bio je u snu, što je dodatno otežalo mogućnost bilo kakve zaštite. Nesreći je kumovala i nevezana putnica na stražnjem sjedalu, mlada turska košarkašica, čije je tijelo prilikom sraza po inerciji udarilo u Dražena i nju samu, rezultirajući teškim ozljedama. Sve okolnosti – od starijeg modela automobila bez suvremenih sigurnosnih sustava, preko njegovih visokih 196 cm u skučenoj kabini, do neprilagođene vožnje pod lošim uvjetima – spojile su se u tragičan rasplet.
Čak je i bizarna podudarnost s datumom pobudila razne teorije o kobnoj „sudbini”: Draženova stara osobna iskaznica, izdana u Šibeniku 7. lipnja 1983., nominalno je istjecala baš 7. lipnja deset godina kasnije, na dan kada je izgubio život. Premda je u tom trenutku već imao novu, hrvatsku, mnogima je taj detalj ostao najupečatljiviji simbol tragedije.
Hrvatska je time ostala bez svojeg najistaknutijeg košarkaškog virtuoza, a svjetska sportska scena ostala je bez „košarkaškog Mozarta”. I danas, desetljećima poslije, ne prolazi 7. lipnja, a da se ne prisjetimo Dražena Petrovića i ne zapitamo se koliko je još nevjerojatnih poteza mogao pružiti na parketu, da nije bilo kobnih okolnosti na Autobahnu.