Zagrebačka tvrtka CIAK – a ne ranije spominjani Cian ili CIOS – trebala bi zbrinuti azbestne panele skinute s putničkog broda „Moby Drea”, koji je nedavno dotegljen u Brodosplit.
Prema informacijama iz škvera, CIAK posjeduje sve potrebne dozvole Ministarstva zaštite okoliša za rad s opasnim otpadom, uključujući azbest. Tvrtka godišnje obrađuje više od 30 000 tona opasnog i neopasnog otpada i raspolaže kapacitetom od 70 000 tona, uz vlastite logističke lance i specijalizirane timove.
Uz sjedište u Zagrebu, CIAK upravlja s četiri centra za gospodarenje opasnim otpadom u Hrvatskoj, reciklažnim postrojenjem za baterije u Zaboku – jedinim u zemlji izgrađenim po europskim standardima – te centrom za freone iz rashladnih sustava i aparata za gašenje požara. Dio prikupljenog otpada tvrtka obrađuje sama, dok se preostali opasni materijal izvozi u inozemne spalionice.
Grupacija iza tvrtke osnovana je 1994. godine i danas broji 3 409 zaposlenih, od čega 1 579 u Hrvatskoj. Prošle godine CIAK grupa ostvarila je 360 milijuna eura prihoda i 9,2 milijuna eura konsolidirane neto dobiti – 32 % više nego godinu prije. Osim gospodarenja otpadom, CIAK je jedan od vodećih regionalnih distributera autodijelova: lani je preuzeo ljubljansku „Stahlgruber trgovinu” i banjalučki „SIM Impex” kako bi dodatno učvrstio položaj na tržištu jugoistočne Europe.
Tvrtka surađuje s više od 2 000 poslovnih subjekata, među kojima su Pliva, INA, Belupo, JANAF, Podravka, HEP, Končar, Hrvatske autoceste te brodogradilišta Brodotrogir i Brodosplit. Iz CIAK-a naglašavaju kako im je „velika prednost dugogodišnje iskustvo zaposlenika – od manipulacije otpadom u skladištu do inženjerske stručnosti”.
U slučaju splitskog škvera, upravo bi ti timovi trebali sigurno ukloniti i poslati na daljnju obradu sav azbest iz unutrašnjosti broda „Moby Drea”, čime Brodosplit izbjegava ekološki i zdravstveni rizik povezivan s jednim od najopasnijih građevinskih materijala.