Satirični list „The Onion” ponovno se tiska nakon jedanaestogodišnje pauze, a prvi čovjek tvrtke Ben Collins uvjeren je da je povratak na papir najbolji način da se sačuva duh redakcije i osigura financijska stabilnost.
• Relaunch u rekordnom roku
Collins je u travnju 2024. preuzeo dužnost glavnog izvršnog direktora i odmah nametnuo ambiciozan rok: novi broj mora izaći prije početka Demokratske nacionalne konvencije u kolovozu u Chicagu. Između posljednjeg tjedna travnja i prvog tjedna kolovoza ekipa je iz temelja izgradila web-stranicu, obnovila poslovni model i pronašla tiskaru. List se sada tiska u pogonu Topweb u blizini zračne luke O’Hare, na starinskoj rotacijskoj mašini dopremljenoj iz Švicarske.
• Više od 53 000 pretplatnika
Collins ne otkriva točan broj pretplatnika, no prema nedavnim procjenama riječ je o najmanje 53 000 ljudi – dovoljno da, kako kaže, tri puta ispune Madison Square Garden. Tiskano izdanje odlazi u svih 50 američkih saveznih država i više od 50 zemalja svijeta, a uskoro bi se trebalo vratiti i na klasične kioske.
• Rezanje 70 % prihoda iz „dick-pill” oglasa
Prije relaunch-a velika većina online prihoda – oko 70 % – dolazila je od oglasa za preparate za potenciju. Collins je te reklame ugasio preko noći: „Odlučili smo mjesec dana uopće ne zarađivati i vidjeti možemo li preživjeti dok novine ne krenu”, objašnjava. Novi model temelji se na pretplatama, članstvu i partnerskim kampanjama koje su kompatibilne s imidžem brenda.
• Satira kao odgovor na političke pritiske
Collins, bivši novinar specijaliziran za dezinformacije, tvrdi da „Onion” u današnjoj političkoj klimi ima zadatak pružiti „katarzu i istinu kroz smijeh”. Smatra da su satire i otvoreno ismijavanje posebno učinkoviti protiv autoritarnih tendencija: „Režimi mrze ruganje i ljude koje nije lako zastrašiti.”
• Pogled unaprijed
List planira proširiti sportske i zabavne rubrike, fizički povećati broj stranica te nastaviti spektakularne projekte – od povremenih uličnih „podvala” do potencijalne kupnje imovine propalog medija „Infowars”. Redakcija ističe da je glavni cilj osigurati da se „The Onion” može samofinancirati i dugoročno štititi radno mjesto svojih dvadesetak pisaca.
Unatoč sve težim uvjetima za medije, „The Onion” pokazuje da se drukčijim pristupom – odbacivanjem spornih oglasa, povratkom tiskanom formatu i dosljednom satiričnom oštricom – može privući nova publika i održati stara. Collins rezimira: „Naš je posao raščistiti put da autori mogu reći ono što žele. Papir je u tome ispao pravo čudo.”