Europska komisija priprema se ublažiti najavljenu potpunu zabranu prodaje novih automobila i kombija s motorom s unutarnjim izgaranjem. Nakon kasnovečernjih pregovora predsjednice Komisije Ursule von der Leyen i šefa Europske pučke stranke Manfreda Webera, ciljani rez emisija do 2035. spušten je sa 100 na 90 %.
To u praksi znači da bi proizvođači i nakon 2035. mogli nuditi ograničen broj benzinskih i dizelskih modela, pod uvjetom da se prosječne flotne emisije uklapaju u novi, blaži prag. Prema informacijama iz EPP-a, ni 2040. neće stupiti potpuna obveza nulte emisije.
Glasnogovornica Komisije zasad samo potvrđuje da su "unutarnji razgovori u tijeku" te podsjeća da će izmjene uredbe o CO₂ standardima biti predstavljene 16. prosinca.
Zabrana klasičnih motora već je godinama žarišna točka europskih političkih rasprava. Njemačka, Italija i Češka više su puta tražile reviziju ciljeva, ističući brigu za domaću autoindustriju. No socijaldemokratski zastupnik u Europskom parlamentu Tiemo Wölken upozorava da popuštanje neće pomoći proizvođačima pred naletom konkurencije s Dalekog istoka: „Jednostavno rezanje ciljeva za 10 % neće Europi vratiti tehnološku prednost pred Kinom i drugima.”