Australska automobilska asocijacija (AAA) završila je prvu fazu četverogodišnjeg državnog programa kojim kupcima želi pružiti realne podatke o električnim vozilima. Uspoređujući tvorničke specifikacije s rezultatima na cesti, pet odabranih modela pokazalo je značajna odstupanja – poneki i dvoznamenkasta.
Najveći podbačaj zabilježio je kineski BYD Atto 3: umjesto najavljenih 480 km, automobil je prije ponovnog punjenja prešao tek 369 km, što predstavlja minus od 23 %. Ni Tesla Model 3 nije potvrdila službene brojke; s ostvarenih 441 km zaostala je 14 % za deklariranim dometom od 513 km.
S druge strane, Smart #3 pokazao se najtočnijim – njegova je baterija izdržala 432 km, samo 5 % ispod službenih 455 km. Dobar rezultat ostvarili su i Kia EV6 te Tesla Model Y, svaki s 8 % manjim dometom od prijavljenog.
Razlike među markama, ali i među modelima iste marke, podsjećaju na slične nesrazmjere u potrošnji benzinskih, dizelskih i hibridnih vozila. AAA ističe da neovisna testiranja pomažu potrošačima lakše procijeniti što doista dobivaju za svoj novac te smanjiti iznenađenja nakon kupnje.