Tesla je u zajedničkom ispitivanju državne televizije CCTV i automobilskog portala Dcar zasjenila najveće kineske proizvođače električnih vozila, pokazuju viralni videozapisi s TikToka. Model 3 i Model X prošli su pet od šest scenarija rizične vožnje na autocesti, dok su BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 ispunili tri, a Xiaomijev SU7 tek jedan.
Gotovo dvadeset marki okušalo se u testiranju sustava pomoći u vožnji 2. razine (ADAS). Rezultati su potaknuli lavinu komentara na društvenim mrežama i nelagodu među domaćim brendovima. HIMA, savez koji predvodi Huawei, odbio je komentirati „takozvani test”, a BYD i Xiaomi nisu se oglasili.
„Kineski brendovi moraju sami sebi priznati da je Tesla u prednosti u automatiziranoj vožnji”, priznao je na autoforumu u Šangaju Wang Yao, zamjenik glavnog inženjera Kineske udruge proizvođača automobila. Sličan ton zadržao je i osnivač Xiaomija Lei Jun: „Tesla je do sada predvodio trendove u industriji, a učit ćemo od njih i u budućnosti.”
Elon Musk se na platformi X pohvalio da je američka tvrtka „postigla najbolje rezultate u Kini unatoč tome što zakoni zabranjuju uključivanje kineskih podataka u njezine algoritme”. Washington, podsjetio je, brani Tesli treniranje softvera umjetne inteligencije u Kini, dok Peking ne dopušta da se podaci iz tvornice u Šangaju šalju u SAD.
Povjerenje javnosti u ADAS sustave dodatno je narušila nedavna nesreća Xiaomija SU7 u kojoj su poginule tri osobe. Državni mediji za rastući skepticizam krive „zavaravajuće promotivne kampanje”, a vlasti su zabranile upotrebu izraza poput „pametna” i „autonomna” vožnja u reklamama.
Ministarstvo javne sigurnosti najavilo je i precizno definiranje pravne odgovornosti za tehnologije koje još nisu dosegle istinski autonomnu razinu. Vozači, upozorava ministarstvo, snose sigurnosni i pravni rizik ako tijekom vožnje izgube pozornost, iako je pomoćni sustav uključen.