ŠIBENIK – Iskra brodogradilište 1, uspješni šibenski škver u vlasništvu slovenske obitelji Dušana Šešoka, kreće u najveći investicijski val otkako je preuzeo nekadašnje NCP pogone na Mandalini.
U razgovoru za medije predsjednik uprave Roko Vuletić otkriva dva paralelna poteza koja bi tvrtku gurnula u samu elitu hrvatske brodogradnje.
-
Novi plutajući dok u Bugarskoj • Gradnja je već krenula, a riječ je o „ozbiljnoj stvari” koja će znatno povećati kapacitete škvera. • Vuletić podsjeća da je prvotni dok bio ugovoren 2021. u ukrajinskom Hersonu: „Razvoj! Nastavak je to projekta iz 2021. godine…”, no ruska agresija zaustavila je radove, a škver u Hersonu završio je pod okupacijom.
-
Ulazak u riječki „3. maj” • Iskra je pred završnicom pregovora o preuzimanju posrnulog brodogradilišta. • Plan nije samo servis i remont, nego i gradnja potpuno novih brodova – prije svega budućih korveta Hrvatske ratne mornarice.
Ako transakcija uspije, riječki navozi mogli bi ponovno oživjeti punom snagom, dok bi šibenski pogon dobio ključnu logističku potporu. Vuletić procjenjuje da bi sinergija dvaju škverova otvorila stotine radnih mjesta te konačno donijela hrvatskoj mornarici domaće brodove srednje klase.
Projekt još čeka zeleno svjetlo države i vjerovnika „3. maja”, ali u Šibeniku vlada uvjerenje kako hrvatska brodogradnja napokon dobiva zamah koji joj je nedostajao godinama.