Na šibenskim se prometnicama sve češće mogu vidjeti motocikli i automobili čija proizvodnja datira iz 60-ih, 70-ih pa i ranije. Zasluge za to pripadaju Oldtimer auto-moto klubu Šibenik, osnovanom prije pet godina kao posveta bogatoj lokalnoj motociklističkoj tradiciji.
Klub danas okuplja dvadesetak članova, a nakon Milana Jurasa kormilo je nedavno preuzeo Ivica Bolanča. Njegov obnovljeni Fiat 1500 kabriolet iz 1964. – nekoć teško oštećen i zaboravljen – sada ponovno plijeni poglede. „Mehaniku je bilo relativno lako naći, ali karoserija je posebna priča”, kaže Bolanča, priznajući da je nakon tri godine rada prestao brojiti ulaganja.
Sličnu emotivnu nit povlači i Krešimir Kale, vlasnik Yamahe XS 11 iz 1980. godine. Motocikl je u Šibenik stigao iz Sjedinjenih Država 2005., a Kale ga je uspio otkupiti tek nakon šestogodišnjeg uvjeravanja prvog vlasnika. „Vožnja ovih strojeva čist je užitak; brzina nije glavna stvar, osjećaj je ono što vrijedi”, ističe.
Među članovima je i legendarni Boris Urem, koji se volanom služi još od 1957. U sjećanju mu je dolazak s Hondom CB 750 početkom 70-ih, kad se tridesetak znatiželjnika okupilo oko tada futurističkog motocikla na rivi. Danas, međutim, Urem upozorava na loše kolnike, ležeće policajce i nedostatak zaštitnih ograda, zbog čega su motoristi nedavno i prosvjedovali.
Članovi se slažu da je prometna kultura u Šibeniku „zlatna sredina” između kaotičnijeg Splita i Zadra, iako se, kako dodaje Milan Banovac, i ovdje povremeno pojave opasni vozači.
Ljubitelji limenih i kromiranih vremenskih kapsula moći će ih razgledati 20. rujna na šibenskoj rivi, gdje klub priprema promotivni susret. Uz to, Grad je najavio dodjelu prostora za rad kluba, što bi, premda skromno, moglo dodatno učvrstiti vezu Šibenčana s njihovom bogatom motoriziranom prošlošću.