U srednjovjekovnom Grožnjanu ovih dana završava treća sezona radionice hibridnog filma koja je u Istru dovela dvadesetak studentica i studenata zagrebačkih umjetničkih fakulteta – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Muzičke akademije i Grafičkog fakulteta.
Tijekom intenzivnih sedam dana polaznici snimaju i montiraju kratke filmove u kojima slobodno miješaju dokumentarni, eksperimentalni, igrani i animirani izraz. Cilj je, kažu mentori, raditi bez pritiska konačnog „savršeno ispeglanog” rezultata te istražiti koliko daleko format može ići kad se otvore vrata igri i improvizaciji.
Program je započeo javnom projekcijom filma „Fiume o morte!“ u obližnjim Bujama. Redatelj i profesor Igor Bezinović, autor filma, radionicu vodi zajedno s multimedijskom umjetnicom Katerinom Dudom. Dvojac je polaznike uveo u povijest hibridnog filma, ali i potaknuo na promišljanje suvremenih načina distribucije i gledanja.
Jedan od vrhunaca tjedna bio je posjet pop-up kinu VHS, putujućem programu koji filmove prikazuje – na kazeti. Inicijativu 90’films pokrenuli su Tibor Marko Jakulić i Oleg Morović, a njihovom je selekcijom studentima ponuđeno više naslova iz videoteka devedesetih. Nakon neformalnog glasanja odabran je „Chungking Express” Wong Kar-waija iz 1994. godine. Neki su se sudionici pritom prvi put u životu susreli s VHS kasetom, tehnološkim artefaktom koji je, zbog zaglavljenog videorekordera, umalo onemogućio projekciju – no traka je na kraju ipak zašumjela.
Kino VHS uskoro gostuje u Rijeci, Zagrebu i Splitu, dok se u Puli priprema prvi festival posvećen formatu u suradnji s Kinom Valli.
Grožnjanske filmske radionice svoje korijene vuku iz 1995. i nekadašnje Imaginarnе akademije – mjesta na kojem je, usred tada državne kontrole kinematografije, prvi put pružena kreativna sloboda brojnim mladim autorima iz regije. U istoj zgradi danas se održavaju različiti umjetnički programi, a hibridna radionica nastavlja tradiciju eksperimenta i otvorenosti.
Završna projekcija nastalih radova najavljena je za petak, 5. rujna u 20 sati. Ulaz je slobodan, a organizatori pozivaju sve znatiželjnike da provire u svijet u kojem se analogna nostalgija i digitalna dovitljivost susreću na istom platnu.