Na najnovijem izdanju serije AI Impact, koje je u organizaciji VentureBeata i SAP-a održano u San Franciscu, Yaad Oren, direktor SAP Labs U.S. i globalni voditelj istraživanja i inovacija, te Raj Jampa, glavni informacijski direktor Agilenta, raspravljali su o tome kako pokrenuti i nadzirati višestruke AI agente u stvarnom okruženju, uz kontrolu troškova, latencije i usklađenosti.
Oren je istaknuo da je cilj SAP-a omogućiti korisnicima skaliranje AI agenata uz stroge zaštitne mehanizme: „You can be almost fully autonomous if you like, but we make sure there are a lot of checkpoints and monitoring to help to improve and fix.” Dodao je da je „ovo tek vrh sante leda” kad je riječ o mjerama koje tvrtka razvija kako bi minimizirala ranjivosti sustava.
Tri stupa Agilentove AI strategije
Agilent trenutačno uvodi umjetnu inteligenciju kroz tri ključna stupa:
- Proizvodi – ubrzavanje inovacija ugrađivanjem AI-ja u laboratorijske instrumente.
- Korisnici – odabir AI značajki koje klijentima donose najveću vrijednost.
- Interni procesi – automatizacija poput samoiscjeljujućih mreža za povećanje učinkovitosti.
„We’re in a stage where we’re seeing results… We’re definitely in the second stage of it, where we’re not exploring anymore,” rekao je Jampa, naglasivši da sadašnje izazove čine optimizacija troškova i pojačani nadzor.
AI agenti već su prouzročili probleme pri nadogradnji konfiguracije, ali je ugrađeni sustav revizije brzo detektirao pogrešku jer se svaki ulaz i izlaz prati i bilježi. „For those bigger decisions, we add the element where the agent says, I need a human to intervene and approve my next step,” objasnio je Jampa, opisavši dodatni ljudski sloj kontrole za složene modele prirodnog jezika.
Migracija u oblak kao preduvjet
Integracija agenata sa starijim sustavima ostaje velika bolna točka. Oren savjetuje da se najprije sve premjesti u oblak: „As long as you have the cloud solution, it’s easier to have all the connections, all the delivery cycles.” SAP pritom koristi vlastiti Business Data Cloud, jedinstvenu platformu koja indeksira podatke iz SAP-ovih i nesapovih izvora te im dodaje semantički kontekst, što agentima omogućuje povezivanje poslovnih procesa od početka do kraja.
Ključni slojevi: podaci, orkestracija, sigurnost
Stručnjaci izdvajaju tri presudna elementa:
• podatkovni sloj – čisti, strukturirani podaci temelj su uspjeha;
• orkestracijski sloj – upravljanje međusobnim odnosima agenata zahtijeva znanost, ali i „umjetnost”, kako kaže Oren;
• sigurnost i privatnost – kod roja agenata identitetski menadžment i autorizacija postaju presudni, osobito pri obradi osjetljivih podataka.
„We’re starting to look at agents more and more like they’re humans, but they need extra monitoring,” zaključio je Oren, usporedivši životni ciklus AI agenata s upravljanjem ljudskim zaposlenicima – samo uz još rigorozniji nadzor i stalna poboljšanja.