Samsung je godinama dominirao tržištem pametnih telefona i televizora oslanjajući se na snagu hardvera, dok mu je estetika često bila zamjerana kao dosadna i neinspirativna. Sada južnokorejski div želi izjednačiti formu i funkciju – i to zapošljavanjem Mauroa Porcinija, čovjeka koji je dizajnerski preporodio Pepsi.
Porcini, prvi glavni direktor za dizajn u povijesti Samsunga, stigao je u travnju nakon više od dva desetljeća stvaranja nagrađivanih timova u 3M-u i PepsiCo-u. Posljednje mu je veliko postignuće globalno rebrendiranje Pepsija, prvo nakon 14 godina. „Nalazimo se u trenutku kada će način na koji ljudi komuniciraju sa strojevima radikalno promijeniti njihove živote. Za tvrtku poput Samsunga ključno je da dizajn sudjeluje u definiranju portfelja od samog početka”, poručuje Porcini.
Stručnjaci pozdravljaju potez, iako smatraju da je zakasnio. Industrijski dizajner Yves Béhar, koji je radio na Samsungovu televizoru The Frame, prisjeća se kako je bivši izvršni direktor HS Kim još 2017. tražio transformaciju iz proizvođača tehnologije u tvrtku koja pruža iskustvo: „Pomogli smo im uspostaviti principe razmišljanja o doživljaju, a ne samo o hardveru.” Béhar vjeruje da Samsung ne treba jedan univerzalni dizajnerski jezik, nego „jezik iskustva” – dosljedan pristup koji korisniku stavlja u prvi plan osjećaj, a ne specifikacije.
Slično razmišlja i Gadi Amit iz studija NewDealDesign: „Samsung je nenadmašan u hardverskom inženjeringu, ali pati na području softvera i usluga. Ekosustav hardvera, softvera i servisa danas je važniji nego ikad – i to je golemi izazov.”
Samsung trenutačno drži najveći udio globalnog tržišta pametnih telefona te gotovo dva desetljeća predvodi u televizorima. Ipak, unutarnje i vanjske kritike na račun „dosadnog dizajna” potaknule su tvrtku da napokon stavi estetiku uz bok performansama. Zadaća koja čeka Porcinija nije mala: uvesti dizajn u samu srž razvoja proizvoda, povezati ga s umjetnom inteligencijom i stvoriti ekosustav usluga koji će biti prepoznatljiv poput konkurentskog.
Hoće li „Pepsi čovjek” uspjeti osvježiti Samsung kao što je osvježio logotip kultnog napitka, vidjet će se već iduće godine kada na tržište stignu prvi uređaji pod njegovim punim nadzorom. Ono što je sigurno – u Seulu je nestao izgovor da dizajn ostane u drugom planu.