Primorsko-goranska županija godinama se oslanjala na turizam, ali u posljednje vrijeme profilira se kao prostor digitalnih inovacija i industrijske transformacije.
Mladi developeri, startupovi i poduzetnici sve češće biraju život i rad u Rijeci i okolici, gdje mogu kombinirati kvalitetu života s naprednim projektima temeljenima na umjetnoj inteligenciji, cloud alatima i chatbotovima. Takva rješenja već su prisutna u lokalnim poduzećima i institucijama, što regiji pomaže zadržati talente i privući nove investicije.
Istodobno, lokalni brendovi sve intenzivnije koriste digitalni marketing. Precizno ciljanje publike putem društvenih mreža i analitike omogućuje im da dođu do kupaca izvan Hrvatske, a mjerljivi rezultati pretvaraju promociju u ključan alat za globalnu konkurentnost.
Na industrijskoj strani, brodogradnja i klasična proizvodnja prolaze kroz zelenu tranziciju oslonjenu na EU fondove. Modernizacija pogona, ulaganje u obnovljive izvore energije i održivi transport preko riječke luke otvaraju nove perspektive, dok Gorski kotar računa na ulogu budućeg centra zelene energije.
Sve tri komponente – IT, marketing i industrija – povezuje nadolazeća konferencija Unlock Rijeka 2025. Najavljena za 16. do 18. listopada 2025., konferencija će kroz tri tematska traka (development, marketing, industrija) ponuditi priliku da globalni trendovi postanu lokalna rješenja. Organizatori ističu kako će stručna predavanja, radionice i neformalna druženja potaknuti nove suradnje i projekte, jačajući time cjelokupno gospodarstvo Primorsko-goranske županije.
Sinergija ovih sektora, naglašavaju, može donijeti više radnih mjesta, veću konkurentnost i dugoročan razvoj koji nadilazi klasični turizam te regiju pozicionira kao atraktivno središte inovacija i ulaganja.