Grad Rijeka iz proračuna je izdvojio ukupno 13.700 eura kako bi privatnim komunikacijskim stručnjacima povjerio promociju rada gradonačelnice Ive Rinčić.
Prema podacima koje je potvrdila gradska uprava, riječ je o dvije odvojene suradnje s poduzetnicom Sanjom Tumara, bivšom voditeljicom Rinčićine pobjedničke izborne kampanje.
• Obrt Greycomm – ugovor potpisan 7. srpnja 2025. na 6.800 eura; obuhvaća strateško komuniciranje gradonačelnice i izradu komunikacijskog plana. • Tvrtka Black Swan Bureau d.o.o. – ugovor od 15. rujna do 31. prosinca 2025. vrijedan 6.900 eura (dosad isplaćeno 2.900 eura); zadaci uključuju vođenje društvenih mreža gradonačelnice, koordinaciju kampanja te krizno komuniciranje u slučajevima poput incidenta u Vukovarskoj ulici ili poskupljenja usluga komunalnog poduzeća Čistoća.
Grad napominje da je za usluge pojedinačne vrijednosti ispod 7.000 eura zakonski dopušteno izravno ugovaranje, bez javnog natječaja. „Angažman vanjskih stručnjaka koristi se za projekte i situacije koje zahtijevaju dodatna, specifična znanja i iskustva, osobito u kriznom komuniciranju i osmišljavanju digitalnih sadržaja”, poručuju iz Korza 16.
Istodobno, u Odjelu za odnose s medijima i transparentnost zaposleno je sedmero službenika. Oni svakodnevno pripremaju materijale za gradske portale, društvene mreže i medije, no gradska uprava tvrdi da interni kapaciteti nisu dostatni za „posebno dizajnirane sadržaje” i kompleksne kampanje.
Grad navodi da je „suradnja s vanjskim stručnjacima uobičajena praksa” i da je cijeli postupak proveden transparentno. Kritičari, međutim, ističu povezanost ugovora s osobom koja je vodila gradonačelničinu kampanju i pitaju se zašto se dodatni PR plaća kad grad već ima vlastiti komunikacijski tim.
Za sada iz gradske uprave ne najavljuju raspisivanje javnih natječaja za slične poslove, pozivajući se na odredbe o jednostavnoj nabavi i potrebu brze, specijalizirane reakcije u kriznim situacijama.