Državni ured za reviziju dao je Gradu Sisku nepovoljno mišljenje za 2023. godinu, utvrdivši niz ozbiljnih nepravilnosti u poslovnim knjigama i financijskim izvještajima bivše gradske uprave koju je vodila Kristina Ikić Baniček. Sisak je tako postao jedini od 16 nedavno pregledanih gradova i općina koji je dobio negativnu ocjenu, a nalaz je proslijeđen Državnom odvjetništvu.
Glavne zamjerke revizora
• Neslaganje analitičke i glavne knjige: vrijednost dugotrajne nefinancijske imovine različito je prikazana u evidencijama, pa i u završnim izvještajima.
• Neažurne zadužnice: na dan 31. prosinca 2023. nije bilo podataka o primateljima, iznosima ni rokovima za oko 25,2 milijuna eura danih zadužnica.
• Jamstva izvan knjiga: zadužnice i garancije vrijedne oko 2,5 milijuna eura nisu evidentirane u glavnoj knjizi.
• Podcijenjena imovina: radovi na Starom mostu, Ulici hrvatskih domobrana i zgradi Gradske munjare (budući planetarij) plaćeni su 7,4 milijuna eura, ali je u imovini priznato tek 1,7 milijuna, što je imovinu i vlastite izvore prikazalo 5,7 milijuna eura manjima.
• Neusklađeni udjeli u tvrtkama: u knjigama je evidentirano 36,3 milijuna eura temeljnog kapitala, dok sudski registar pokazuje 41,3 milijuna; razlika od gotovo pet milijuna eura ispravljena je tek u lipnju 2024.
• Necjelovit popis imovine i obveza: popis za 2023. nije obuhvatio imovinu procijenjenu na 184,5 milijuna eura ni obveze i izvanbilančne zapise od ukupno oko 115 milijuna eura, pa stanje u knjigama ne odražava stvarnost.
Kašnjenje izvještaja
Grad je od Ministarstva financija ishodio produljenje roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja na 4. ožujka 2024., ali ga je predao dan kasnije. Dodatne korekcije unosio je do 19. ožujka putem otključane aplikacije državnog sustava.
Što slijedi?
Revizija je Gradu izdala 24 naloga i preporuke koje će provoditi nova gradska uprava na čelu s HDZ-ovim gradonačelnikom Domagojem Orlićem. Uz revizorski izvještaj, DORH će odlučiti ima li elemenata za pokretanje daljnjih postupaka protiv odgovornih osoba bivše uprave.