Poznati crnogorsko-hrvatski umjetnik Dimitrije Popović otvorio je u milanskoj Fondaciji „Luciana Matalon” svoju petu samostalnu izložbu u talijanskoj modnoj prijestolnici. Pod naslovom „Mit mode” predstavil je pedesetak radova – od slika i crteža do oslikanih fotografija, objekata i instalacija – kojima preispituje modu kao suvremeni društveni fenomen.
Središnje mjesto zauzima instalacija „Zlatna ruka”, posveta nedavno preminulom Giorgiju Armaniju. Popović kroz simboliku savršeno oblikovane, pozlaćene ruke promišlja ljepotu, uspjeh i prolaznost, tematske osi koje povezuju cijeli ciklus.
Umjetnikovo polazište je „modno tijelo” – estetski i erotski predmet koji se u današnjem medijskom spektaklu pretvara u događaj sam po sebi. Na slikama vitke manekenke nalik su živim skulpturama koje istodobno zrače privlačnošću i disciplinom, erosom i ritualnom strogoćom.
Fondacija u pratećem tekstu naglašava kako moda neprekidno stvara simbole i želje, a žensko tijelo postaje „privilegirani medij” sposoban istovremeno reklamirati odjeću i sebe samo, lebdeći na granici stvarnog i idealnog. Popovićeva refleksija, ističu organizatori, danas je osobito aktualna: na društvenim mrežama svaki odjevni izbor postaje javna izjava, a svaka fotografija novi fragment osobnog i kolektivnog mita.
„Mit mode” posjetiteljima nudi intenzivan susret s vizijom koja spaja estetiku i kritiku, ljepotu i nemir, zavodljivost i svijest o prolaznosti. Izložba potvrđuje Popovića kao jednog od najautentičnijih europskih umjetnika čiji rad povezuje intelektualnu strogost s maštovitom ikonografijom – u ravnoteži misli i strasti, slike i simbola.