Ministar turizma i sporta Tonči Glavina u ponedjeljak je pred kamerama istaknuo odlične turističke brojke, ali se pritom dotaknuo i osjetljive teme cijena.
„U svakom slučaju, teme cijena moramo ostaviti za jesen i zimu”, kazao je ministar, objašnjavajući kako medijski naglasak na poskupljenjima „momentalno” odjekuje na najvećim inozemnim tržištima i nanosi „strahovito veliku štetu” hrvatskom turizmu. Smatra da je sada ključno predstavljati Hrvatsku kao destinaciju s dobrim omjerom cijene i kvalitete.
Reakcija je stigla gotovo istodobno. Potrošačka platforma „Halo, inspektore” objavila je primjer drastičnog poskupljenja piva Pan u trgovinama Krk. Prema njihovim podacima:
• od 2. svibnja 2025. do prošlog tjedna cijena boce od 0,5 l narasla je s 1,29 eura za čak 44 % do 62 %; • četveropak (4 × 0,5 l) istodobno je skočio s 5,11 eura za sličan postotak.
Platforma ironično zaključuje kako se čini da ministar, „možda ne pije ovo pa ga nije briga za poskupljenje”, aludirajući na razliku između službenog optimizma i svakodnevice u trgovinama.
Dok Vlada uporno naglašava rekordnu popunjenost kapaciteta, potrošačke udruge podsjećaju da će iskustvo turista – i domaćih potrošača – uvelike ovisiti o cijenama koje će ih dočekati na policama i terasama, bez obzira na kalendar i medijsku pažnju.