Njemačka automobilska industrija, već pritisnuta skupom energijom, padom potražnje i snažnom inozemnom konkurencijom, suočava se s još težim izazovom: paketom pravila Euro 7 koji u centar pažnje prvi put stavlja neispušne emisije – čestice nastale trošenjem kočnica i guma.
• Prema podacima Europske agencije za okoliš, više od 60 % finih (PM2,5) i preko 70 % grubih (PM10) čestica prometa dolazi upravo iz prašine kočnica, guma i asfalta. • Novi pragovi prašine kočenja postavljaju limit od 7 mg/km za konvencionalna, odnosno 3 mg/km za električna vozila (ujednačeno 3 mg/km od 2035.). • Ultrafine čestice promjera < 10 nm prvi se put moraju mjeriti kod benzinskih motora, dok trajnost emisijskih sustava raste na najmanje 160 000 km ili osam godina.
Kako bi ispunili zahtjeve, proizvođači će morati razviti nove materijale za kočnice, ugraditi hvatače prašine i pojačati softverski nadzor vozila, što poskupljuje istraživanje, homologaciju i konačnu cijenu automobila.
Paralelno, Berlin namjerava: • podići cijenu CO₂ certifikata uključenih u litre goriva, • zadržati porezne olakšice za električna vozila do 100 000 eura, • uvesti obvezni 5G eCall i napredne tahografe te digitalnu „Umweltpass” putovnicu emisija, • ograničiti rad plug-in hibrida geofencingom.
Gomilanje zahtjeva stvara, kako proizvođači upozoravaju, „birokratski tsunami” koji usporava razvoj i prijeti gašenjem pogona. Bundesbanka već bilježi da je proizvodnja vozila i dijelova u zemlji 15–25 % niža nego 2017. Ford je otpustio tisuće radnika, a i premium marke prijavljuju pad dobiti, dok kineski brendovi preuzimaju globalno vodstvo u električnim automobilima i baterijama.
Euro 7 dodatno obuhvaća i baterije električnih vozila. Od proizvođača se zahtijeva jamstvo da će zadržati najmanje 80 % kapaciteta u prvih 100 000 km (pet godina) te 72 % u 160 000 km (osam godina), što će dodatno povećati troškove.
Za potrošače to znači skuplja nova vozila, više cijene goriva i rizik od skupljih popravaka na tehničkim pregledima, dok dobavljači već najavljuju selidbe iz Njemačke. U sektoru sve glasnije odjekuje pitanje: hoće li zbog regulatornog pritiska uskoro samo bicikl ostati povoljna opcija prijevoza?