Najveći infrastrukturni zahvat gradske uprave Tomislava Tomaševića ponovno je zakočen: Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) poništila je odluku o odabiru izvođača nadvožnjaka preko Ranžirnog kolodvora, ključnog dijela proširenja Sarajevske ceste.
• DKOM je prihvatio žalbe China Road and Bridge Corporationa te zajednice Kamgrada i talijanske Maeg Costruzioni, čime je oborena odluka da radove vrijedne više desetaka milijuna eura preuzme GIP Pionir.
• Hrvatske autoceste (HAC) moraju ponovno evaluirati sve ponude. Procedura će, procjenjuju, potrajati oko mjesec dana i stajati dodatnih 130 000 eura, koliko će platiti troškove žalitelja.
• Nadvožnjak je treći i najzahtjevniji segment projekta dugog gotovo dva kilometra, koji zagrebački jug treba spojiti s obilaznicom. Prva dva dijela – proširenje prometnice i izgradnja tramvajske pruge – u nadležnosti su Grada i već su u tijeku, no bez mosta dovode u pitanje smisao cijele investicije.
Grad planira završiti šestotračnu aveniju do kraja ove godine, a tramvajsku prugu početkom 2025., ali obećani rokovi izgledaju sve nerealniji. Okretište pruge predviđeno je upravo ispod budućeg nadvožnjaka, pa se njegovo otvaranje ne može dovršiti bez HAC-ova zahvata.
„Mi ćemo Sarajevsku napraviti do kraja ove ili početka iduće godine… Međutim, na nju neće moći ući nitko drugi dok se ne napravi nadvožnjak”, upozorio je gradonačelnik Tomašević.
Ako se nova evaluacija ponovno ospori, radovi na mostu teško mogu krenuti prije kraja 2025. Predviđeno trajanje gradnje je gotovo tri godine, pa optimisti polaganu vožnju prvim tramvajem južnim ulazom u Zagreb vide tek potkraj 2028. ili početkom 2029. U međuvremenu bi Sarajevska avenija mogla završavati – nasred livade.