Otvaranje podvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića u kolovozu 2023. i nadovezane intrazonske prometnice sve do autobusnog kolodvora potpuno su preokrenuli prometnu sliku južnog dijela Osijeka.
Vozači su brzo otkrili novu rutu – Kranjčevićevu, Dubrovačku i Kašićevu ulicu – koja im omogućuje da s istoka na zapad grada, ili obratno, stignu bez zaustavljanja na semaforima i pritom izbjegnu kružni tok na Đakovštini. Od raskrižja Kranjčevićeve i Dubrovačke pa do Istarske ulice i Eurodoma nema ni jednog semafora, a na cijeloj dionici prednost prolaska imaju vozila na toj osi. U smjeru prema istoku vožnja do križanja Trpimirove i Vukovarske sada traje svega nekoliko minuta.
Brz prolaz donio je očito olakšanje vozačima – mnogi ga opisuju kao „dar s neba” – ali istodobno je povećao zabrinutost pješaka. Na ključnom raskrižju Dubrovačke i Kranjčevićeve, uza samu željezničku stanicu, nema obilježenih pješačkih prijelaza ni prema sjevernoj strani Kranjčevićeve ni u Dubrovačkoj, kod parka Podvinje. Nedostaje i jasna prometna signalizacija koja bi vozače upozorila na pojačan oprez.
Problem dodatno pojačava činjenica da se ograničenje brzine od 30 kilometara na sat u Kranjčevićevoj rijetko poštuje. Pješaci, osobito učenici i stariji građani koji svakodnevno prelaze prugu ili idu prema parku, prisiljeni su sami procijeniti kada je sigurno prijeći kolnik.
Stanari okolnih ulica zato traže hitnu ugradnju pješačkih prijelaza i uspornika te jasnije oznake kojima bi se smirila vožnja. U međuvremenu, nova intrazonska cesta ostaje dvostruki mač: ubrzava promet automobilima, ali stvara novu točku rizika za one na nogama.