Građani diljem Hrvatske posljednjih dana ponovno primaju poruke u kojima im se sugerira da je „dostava paketa” Hrvatske pošte propala zbog netočne adrese. U SMS-u stoji poveznica na stranice koje traže nadoplatu kako bi se pošiljka navodno isporučila.
Hrvatska pošta (HP) upozorava da se radi o klasičnoj internetskoj prijevari. „Hrvatska pošta nikada neće tražiti dodatnu uplatu putem SMS-a”, poručuju iz tvrtke i podsjećaju da se svi troškovi mogu podmiriti isključivo kod poštara na terenu, u poštanskom uredu ili putem paketomata.
Kako prepoznati lažnu poruku
• Poruke stižu s neuobičajenih ili sumnjivih internetskih adresa, umjesto službene domene posta.hr. • Česte su pravopisne pogreške i nelogična formulacija teksta. • Od primatelja se traže osjetljivi podaci poput broja bankovne kartice i CVC/CVV koda.
Bilo koji od ovih znakova dovoljan je za sumnju u vjerodostojnost poruke. Stručnjaci savjetuju da se poveznice ne otvaraju i da se sadržaj odmah izbriše.
Što učiniti ako ste nasjeli
HP preporučuje da svi koji su unijeli svoje podatke ili izvršili uplatu o tome obavijeste policiju i banku. Pravodobna reakcija može spriječiti daljnju štetu, a najbolja je zaštita – pažljivo provjeriti svaki detalj prije otkrivanja osobnih podataka.
Iz tvrtke zaključuju: „Obratite pozornost na detalje i neovisno o tome koliko poruka zvučala uvjerljivo, ne šaljite svoje podatke nepoznatim pošiljateljima.”