Globalni oglašivački div WPP pokrenuo je internu reviziju nakon još jednog upozorenja o padu profita, a nova izvršna direktorica Cindy Rose poručila je da su dosadašnji rezultati „neprihvatljivi” i da tvrtka mora postati „osjetno jednostavnija” i tehnološki agilnija.
• WPP, s oko 100 000 zaposlenih diljem svijeta, prošle je godine izgubio status najveće svjetske agencije po prihodima, a njezine dionice su se u četvrtak strmoglavile za dodatnih 16,5 % – na 301 penij, najnižu razinu od 1998. • Od početka 2025. vrijednost dionice pala je više od 60 %. • Grupa sada očekuje da će prihod umanjen za prosljeđene troškove u 2025. pasti 5,5 – 6 %, dok je ranije predviđala minus od 3 – 5 %. • Operativna marža trebala bi iznositi oko 13 %, što je ispod prethodnog raspona ciljeva.
„Svjesna sam da je naša nedavna izvedba neprihvatljiva i poduzimamo korake kako bismo to promijenili”, izjavila je Rose, koja je čelno mjesto preuzela u rujnu nakon šest godina u upravi tvrtke i karijere u Microsoftu.
Prema njezinim riječima, reorganizacija znači:
- pojednostavljenje strukture i integraciju usluga,
- jači oslonac na podatke i umjetnu inteligenciju,
- strožu kontrolu troškova i
- izgradnju „kulture visokih performansi”.
Iako Rose još nije objavila konkretne brojke, najava „troškovne učinkovitosti” produbila je strah od otkaza unutar globalne radne snage. Detalji plana bit će predstavljeni početkom iduće godine.
Rose je naslijedila dugogodišnjeg direktora Marka Reada s mandatom da pokrene temeljito restrukturiranje i zaustavi odljev klijenata u konkurentske grupe koje agresivnije koriste AI rješenja.
„Znamo što je potrebno za pobjedu; već u prvih 60 dana krećemo ubrzanim tempom i sigurni smo da gradimo pravi plan i kulturu za svjetliju budućnost WPP-a, naših ljudi, klijenata i dioničara”, poručila je Rose.