NIZOZEMSKA – U nastojanju da suzbije dezinformacije prije prijevremenih parlamentarnih izbora 29. listopada, nizozemska Agencija za potrošače i tržišta (ACM) 15. rujna okuplja 12 najvećih internetskih platformi, među kojima su TikTok, Facebook i X (bivši Twitter).
Na okruglom stolu sudjelovat će i Europska komisija, regulatorna tijela drugih država članica te nevladine organizacije. ACM je nacionalni koordinator za provedbu europskog Akta o digitalnim uslugama (DSA) i prema toj uredbi zadužen je za nadzor izbornog procesa.
„must implement transparent and diligent policies regarding the content on their platforms and take effective measures against illegal content”, poručila je čelnica ACM-a Manon Leijten, podsjetivši da se nove obveze posebno odnose na tzv. vrlo velike internetske platforme (VLOP-ove).
Vlada premijera Marka Ruttea raspala se u lipnju, nakon spora o migracijskoj politici, što je potaknulo raspisivanje izvanrednih izbora manje od godinu dana od prethodnog saziva. U tom kontekstu ACM je 21. srpnja tehnološkim tvrtkama poslao pismo s podsjetnikom na DSA-obveze, zatražio kontakt osobe u njihovim odjelima za povjerenje i sigurnost te upitnik o mjerama za zaštitu javne rasprave.
Rujanski sastanak trebao bi dati „jasnu sliku” o planovima tvrtki za sprječavanje nezakonitog govora mržnje, stranog uplitanja i širjenja dezinformacija tijekom kampanje.
Europska komisija već je otvorila DSA-istragu protiv TikToka nakon poništenih predsjedničkih izbora u Rumunjskoj u prosincu 2024. te proširila postojeću istragu protiv platforme X uoči izbora u Njemačkoj u veljači 2025. Slični okrugli stolovi održani su i prije tih glasovanja, a istrage su još uvijek u tijeku.