Irakom rođena austrijska redateljica Kurdwin Ayub u svom novom filmu „Moon” servira klaustrofobični triler koji izmiče klasičnim holivudskim šablonama o bijelom spasitelju.
Glavna junakinja je Sarah (tumači je koreografkinja i performerica Florentina Holzinger), nekadašnja zvijezda mješovitih borilačkih vještina čija je karijera u kavezu završila. Bez previše društvenih vještina, ali s impresivnom fizičkom prisutnošću, prihvaća posao osobne trenerice u Dubaiju. Angažira je bogati Jordanac Abdul (Omar AlMajali) kako bi trenirala njegove tri tinejdžerske sestre.
Prije ulaska u luksuznu vilu Sarah potpisuje ugovor o tajnosti: „Sve što vidite unutar kuće ostaje u kući”, upozori je nasmiješeni domaćin. Ubrzo shvaća da djevojke ne traže kondiciju nego – izlaz. Jedna od njih moli da nauči „što učiniti ako me netko pokuša udariti ili ugušiti”. Sve tri su pod stalnim nadzorom, školuju se kod kuće i nemaju pristup internetu.
Iako je profesionalka borilačkih sportova, Sarah je iznenađujuće nesklona sukobu. Dok postaje jasno da su sestre praktički zatočenice, ona se zateče kako prešutno prihvaća Abdulovu verziju stvarnosti. Holzinger taj unutarnji razdor prenosi govorom tijela – od ukočenih ramena do sitnih pogleda sumnje – pokazujući koliko je teško fizičku snagu pretvoriti u moralnu hrabrost.
Film je, prema nekim interpretacijama, nadahnut slučajem princeze Haye, polusestre jordanskog kralja koja je 2019. pobjegla iz Dubaija u London. No Ayub odbija spektakularnu filmsku bjegunsku fantaziju: „Moon” hladno podsjeća da je suprotstavljanje nepravdi u stvarnosti daleko složenije i opasnije nego na ekranu.
Rezultat je napeta, minimalistička priča koja gledatelja zadržava na rubu sjedala bez oslanjanja na pirotehniku, nego na psihološku tjeskobu likova i suptilno rastuću prijetnju iza zatvorenih vrata blještave vile.