Nekadašnja teniska zvijezda, danas serijska investitorica
Maria Šarapova nekoć je osvajala Grand Slamove i status najplaćenije sportašice svijeta, a danas puni naslovnice kao pronicljiva poduzetnica. Prema procjeni Forbesa, 37-godišnja Ruskinja težak je oko 220 milijuna dolara, a izvan terena je ukupno zaradila više od 300 milijuna.
Od Wimbledona do Wall Streeta
• Već s 17 godina, nakon trijumfa u Wimbledonu, potpisala je unosne ugovore s brendovima poput Nikea, Gatoradea, Porschea i Tiffanyja.
• Unatoč suspenziji 2016. zbog meldonija, Šarapova je zadržala marketinšku privlačnost i sklopila nove suradnje sa Stella Artoisom, Aman Hotelsom i platformom CFI.
• Paralelno je gradila portfelj nekretnina: ranč u Kaliforniji (8,6 mil. USD), vilu u Montecitu (11 mil. USD) te kompleks na Manhattan Beachu koji je nedavno prodala Luki Dončiću za 25 mil. USD.
Harvard kao prekretnica
Tijekom suspenzije upisuje Harvard Business School, smjer menadžmenta i liderstva. Tamo se rađa drugi dio karijere – onaj investitorski. Prvo veće ulaganje bilo je u proizvođača krema za sunčanje Supergoop!. Kad je Blackstone 2021. preuzeo tvrtku za 750 milijuna dolara, ispalo je da je Šarapovina rana investicija bio pun pogodak.
Ulaganja u zdravlje i dugovječnost
• Tonal – kućni sustav za trening.
• Cofertility – start-up koji sportašicama omogućuje zamrzavanje jajnih stanica.
• Wolf & Shepherd – muška obuća.
• MoonPay – kripto-novčanici.
• Public – platforma za ulaganja.
• Bala – fitness brend u koji je, u emisiji „Shark Tank”, uložila 900.000 USD s Markom Cubanom; danas vrijedi više od 10 mil. USD.
• Therabody – proizvođač uređaja Theragun, gdje djeluje i kao savjetnica.
Osim toga, sudjeluje u savjetodavnom odboru UBS-a za žene investitorice te sjedi u upravnom odboru Moncler Grupe.
Slatki, ali neizvjesni povratak Sugarpove
Među najpoznatijim projektima ostao je Sugarpova, linija luksuznih slatkiša pokrenuta 2012. Uložila je 500.000 USD, a 2016. prodavala pet milijuna vrećica bombona godišnje uz promet od 25 mil. USD. Ipak, interes je nakon umirovljenja pao; brend je 2021. tiho ugašen, a američki zaštitni znak istekao je u travnju 2024. Zanimljivo, Moncler u izvještaju za 2024. još spominje Šarapovu kao osobu koja „vodi Sugarpovu”, pa se nagađa o mogućem relaunchu.
„Ženski sport nikad jači”
Šarapova ističe da ulaže u tvrtke koje promiču zdravlje i osnažuju žene. „Ženski sport doživljava nevjerojatan procvat. Ako sportašice mogu same odlučivati o svom tijelu i karijeri, to je golemi napredak”, poručila je 2023.
Od „sibirske tigrice” na teniskom terenu do profesionalke u svijetu financija, Maria Šarapova pokazuje da se karijera sportaša danas ne završava posljednjim gemom – ponekad tek tada započinje najzanimljiviji set.