Hrvatske autoceste (HAC) trebale bi do kraja kolovoza odlučiti tko će graditi dvije nove dionice autoceste između Križišća i Selca – ukupno 17,5 kilometara dugo proširenje prometnog prstena Kvarnera.
Natječaj, raspisan još u ožujku 2023., obilježili su brojni upiti i pet produljenja roka za dostavu ponuda. Kada su koncem svibnja konačno otvorene koverte, za svaku je dionicu pristiglo po četiri ponude, a u oba slučaja najnižu cijenu ponudila kineska kompanija China Road and Bridges Corporation (CRBC), poznata po gradnji Pelješkog mosta.
-
Dionica Križišće – Jadranovo (5,2 km, procjena 110 milijuna eura) • CRBC: 114,7 milijuna € (bez PDV-a) • GP Krk: 151,4 milijuna € • Zajednica predvođena Kolektorom: 151,9 milijuna € • Zajednica AZVI RT: 221,9 milijuna €
-
Dionica Jadranovo – Selce (12,3 km, procjena 200 milijuna eura) • CRBC: 210,5 milijuna € (bez PDV-a) • Zajednica predvođena Kolektorom: 251,9 milijuna € • Zajednica predvođena Dogusom: 263,7 milijuna € • Zajednica AZVI RT: 333,7 milijuna €
Sve ponude nadmašuju ranije procijenjene vrijednosti, što se, prema stručnjacima, pripisuje rastu troškova gradnje od početne izrade dokumentacije do današnjeg dana.
Procedura se dodatno odužila zbog zakašnjelih dozvola: lokacijska dozvola izdana je tek sredinom travnja, a studija utjecaja na okoliš kasnila je oko pola godine.
Prema natječajnim uvjetima izvođači imaju 30 mjeseci od uvođenja u posao za dovršetak radova. Ako ugovor bude potpisan do kraja 2024., dionice bi mogle biti spremne sredinom 2028. godine. No, zahtjevan teren – prepun vijadukata, tunela i usjeka – ostavlja realnu mogućnost da se rok pomakne do kraja 2028.
HAC sada analizira jesu li najniže ponude ujedno i ekonomski najpovoljnije; odluka bi, prema neslužbenim najavama, trebala stići za nekoliko tjedana.