Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) nakon čak pet i pol mjeseci razmatranja oborila je odluku kojom su turska Doğuş İnşaat ve Ticaret Anonim Şirketi i zagrebačka BK Montaža bili izabrani za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka te elektrifikaciju dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac.
Vrijednost poništenog natječaja iznosila je 226 milijuna eura, a riječ je o jednoj od ključnih faza tzv. nizinske pruge koja bi trebala spojiti Rijeku sa srednjoeuropskim koridorom. DKOM je naložio HŽ Infrastrukturi da postupak ponovi od početka te da podmiri troškove žalbenog postupka: po 66 516,25 eura moraju dobiti španjolska Comsa i indijska Afcons Infrastructure Limited, koje su uložile žalbe.
Rješenje je službeno objavljeno 19. prosinca, iako je dokument potpisan još 10. studenoga, što dodatno pojačava neizvjesnost oko rokova. Toliko dugo vijećanje – pet i pol mjeseci – zasad je neslavan rekord za strateške infrastrukturne projekte.
Budući da HŽ Infrastruktura mora ponoviti čitav postupak, dio stručnjaka već upozorava da bi "+projekt stoljeća+" mogao stajati na mjestu još godinama. Dionica je temelj za bržu i učinkovitiju željezničku vezu od Zagreba prema Jadranu, a svaki novi zastoj nagomilava troškove i prolongira planirano smanjenje putnih vremena.
Kako sada stvari stoje, početak radova ponovno je odgođen, a novi tender tek treba biti raspisan i proveden, što otvara niz pitanja o sposobnosti sustava da uopće isporuči najavljene infrastrukturne zahvate unutar vremenskih i financijskih okvira.