Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potpisao je u Šibeniku ugovor kojim se koncesija na pomorskom dobru za luku posebne namjene – Brodogradilište Šibenik – produljuje do 25. listopada 2054. godine. Dokument je potpisan s predsjednikom Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik Rokom Vuletićem, a svečanosti je nazočio i vlasnik slovenske Iskre Dušan Šešok.
„Stvorili smo formalne pretpostavke da krenemo u realizaciju velikog investicijskog plana vrijednog 30 milijuna eura”, rekao je Vuletić te zahvalio Šešoku što je prije šest godina prepoznao potencijal tada posrnulog škvera.
Šešok je prisjetio početnih reakcija na kupnju: „Svi su se uhvatili za glavu kad sam rekao da ću kupiti brodogradilište u Šibeniku, ali nikad nam nije bilo žao. Hrvatska gospodarska politika puno je bolja od slovenske, što nas ovdje vlada razumije i podržava.” Najavio je mogućnost da Iskra do kraja godine preuzme još tvrtki u Hrvatskoj.
Ministar Butković istaknuo je da je Iskra 2018. platila 300 000 eura starih dugova za koncesiju i preuzela sve radnike: „Ovo je dobar primjer kako brodogradilišta mogu uspješno poslovati u Hrvatskoj.” Podsjetio je i na niz uspješnih poslova škvera za državu: šest brzih brodica za medicinske intervencije, dvije brodice za lučke kapetanije (još pet stiže do 2026.), radnu brodicu za Plovput te obnovu školskog broda „Kraljica mora”.
Plan ulaganja • proširenje operativne obale za 11 000 m² namijenjene remontu jahti na sinkro liftu; • gradnja dviju novih hala za novogradnju i remont; • izgradnja plutajućeg doka dugog 110 metara, nosivosti 4 000 tona – omogućit će servis gotovo svih brodova Jadrolinije i budućih korveta Hrvatske ratne mornarice, kao i jahti do 100 metara; • nabava novog travel lifta, plazme za rezanje aluminija i autodizalice; • solarna elektrana te modernizacija sustava otpadnih voda (djelomično već realizirano).
Svi zahvati odvijat će se unutar postojeće koncesijske površine od 159 880 m², od čega je 91 575 m² kopna i 68 304 m² akvatorija.
Produženje koncesije do 2054. godine, uz planirana ulaganja, trebalo bi škveru osigurati nove poslove u segmentu remonta jahti i državne flote te dugoročnu stabilnost za više od 400 zaposlenih.