RIM – Katolički svećenici i fratri više nisu aktivni samo u župnim dvoranama. Od 28. do 29. srpnja njih čak 1 000 iz cijeloga svijeta stiže u Rim na prvi službeni susret posvećen „digitalnim misionarima” – vjerskim influencerima koji evanđelje šire putem društvenih mreža.
Skup je dio jubileja, tradicionalne crkvene godine pokore i promišljanja koja se održava svakih 25 godina, a njegova glavna publika su – mladi. Papa Franjo prepoznao je rastuću moć interneta te je nedavno utvrdio kako evangelizacija na platformama poput Instagrama, YouTubea i TikToka postaje ključna crkvena zadaća.
Najpoznatije zvijezde duhovnog feeda
• Otac Cosimo Schena iz Brindisija, na mrežama poznat kao „pjesnik Božje ljubavi”, na Instagramu broji više od 450 000 pratitelja. Nakon pandemije pojačao je online prisutnost, objavljuje duhovne stihove i video-zapise sa svoja dva psa, uz poruku da se „Božja ljubav može prenijeti mašućim repom ili šapom koja stane na tvoju tugu”. Zbog njegove internetske slave vjernici mu na misu dolaze iz cijele Italije pa i iz inozemstva.
• Otac Giuseppe Fusari iz Brescie, prepoznatljiv po tetovažama, spaja povijest umjetnosti i body-building kako bi prenio evanđelje.
• Fratar Stefano Maria Bordignon (online nadimak FraStefano) svakodnevno čita i komentira evanđelje na YouTubeu; talijanski mediji pišu da je „kao da ste na misi svaki dan”.
• Otac Ambrogio Mazzai (34) popularnost gradi fotografijama s gitarom ili čašom vina. Iako ovaj vikend predvodi vjenčanje i krštenje te neće stići u Rim, otkriva formulu uspjeha: „Poruke vjere moraju biti kratke, ponekad provokativne, ponekad ironične – bez dugih propovijedi.”
Društvene mreže kao novo propovjedaoničko mjesto
Za razliku od klasičnih nedjeljnih homilija, digitalni propovjednici osmišljavaju sadržaj prilagođen algoritmima – stihovi, kratki reelsi, trenuci iz teretane ili poezija uz zalazak sunca. Cilj je, kažu, jednostavan: doprijeti do publike koja inače ne bi kročila u crkvu.
Schena tvrdi da mu svakodnevno stižu poruke ljudi u potrazi za utjehom, „ne samo od onih koji vjeruju u Boga”. Slične povratne informacije dobivaju i ostali influenceri, uvjereni da virtualni prostor može postati jednako važno misionarsko polje kao i stvarni oltar.
Hoće li #Amen i dalje osvajati feedove, pokazat će rimski susret na kojem će digitalni svećenici prvi put razmijeniti iskustva uživo – bez filtera i, kako napominju, bez dugih propovijedi.