Rijeka će u utorak dočekati dosad najveći kontejnerski brod koji je uplovio u njezinu luku. Dolazak broda „Alva Maersk” označit će i svečano otvaranje kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali.
Brod dugačak 350 metara i širok 53,5 metara može ponijeti 16 592 TEU-a, a dizajniran je s nadgrađem na pramcu i dimnjakom na krmi, što omogućuje bržu manipulaciju teretom te bolju vidljivost s komandnog mosta. Pogonski stroj snage 44 187 kW gura ga brzinom od 21,5 čvorova, pri gazu od gotovo 18 metara.
Posebnost „Alve Maersk” jest dvogorivni pogon – metanol ili klasično brodsko gorivo – zahvaljujući kojem dnevno ispušta oko 280 tona CO₂ manje od usporedivih brodova na fosilna goriva. Kada bi se svih 12 brodova iz iste serije vozilo istodobno, godišnja ušteda emisija dosegnula bi oko milijun i pol tona. Puni tank metanola od 16 000 kubičnih metara daje autonomiju od 23 000 nautičkih milja, odnosno više od 41 000 kilometara.
Impresivne brojke prate i slikovite usporedbe: kontejneri koji stanu na brod, poredani jedan za drugim, protegnuli bi se na 100 kilometara – dužinu 960 nogometnih igrališta – dok bi četiri pomoćna motora mogla strujom opskrbiti oko 87 000 kućanstava.
Terminal Rijeka Gateway, zajednička investicija tvrtki APM Terminals i ENNA Grupe, već je u probnom radu više od mjesec dana, a osmišljen je da u prvoj fazi prihvati 650 000 TEU-a godišnje i brodove do 18 000 TEU-a. Koncesijom je predviđena i druga faza: dodatnih 280 metara obale i proširenje kapaciteta na milijun TEU-a unutar deset godina.
Dolazak „Alve Maersk” stoga ima dvostruku simboliku – potvrđuje ambicije Rijeke da postane glavna ulazna točka robe za srednju i zapadnu Europu te otvara novu stranicu u hrvatskoj logističkoj industriji.