Nogometni zaljubljenici posljednjih su dana opsjednuti novom „voditeljicom Lige prvaka”, blještavom Turkinjom Eysan Aksoy. Profil mlade žene iz Istanbula u samo sedam mjeseci prikupio je više od 43 000 pratitelja na Instagramu, a ispod njezinih objava nižu se komentari oduševljenja poput „Lijepa si poput anđela” i „Kakav osmijeh!”.
Međutim, glamurozna Eysan – ne postoji. Riječ je o digitalnom avataru potpuno oblikovanom umjetnom inteligencijom. Iako na profilu jasno stoji da je riječ o AI kreaciji, velik dio publike to ignorira ili im taj podatak jednostavno nije presudan.
Kreator virtualne influencerice prepoznao je komercijalni potencijal. Osim na Instagramu, avatar se „pojavljuje” na X-u, TikToku i YouTubeu, a glavni izvor zarade nalazi se na platformi s plaćenim sadržajem. Ondje se nudi ekskluzivan materijal za punoljetne pretplatnike: mjesečni paketi kreću se od oko pet eura pa sve do gotovo 900 eura za najvjernije obožavatelje.
Fenomen Eysan Aksoy otvara stara pitanja o granicama između stvarnog i virtualnog, ali i o tome koliko su korisnici spremni zanemariti činjenice kada je riječ o privlačnom „licu” na ekranu.